Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی چرا میوه‌های تابستانی گران شد؟

چرا میوه‌های تابستانی گران شد؟

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: افزایش هزینه‌های تولید انواع میوه سبب گرانی نرخ میوه‌های تابستانی در بازار همدان شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، رضا البرزی اظهار داشت: انواع میوه‌های تابستانی و نوبرانه وارد بازار همدان شده و هیچ گونه کمبودی هم در عرضه محصولات احساس نمی‌شود.
وی با بیان اینکه قیمت میوه‌های تابستانی نسبت به سال گذشته گرانتر شده است، تصریح کرد: وقتی هزینه‌های تولید، بسته‌بندی، نیروی کار و حمل‌ و‌ نقل یک کالا افزایش می‌یابد بدون شک قیمت نهایی کالاها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با اشاره به اینکه با گرم شدن هوا محصولات چند منطقه از کشور وارد استان می‌شود اظهار داشت: با افزایش عرضه قیمت کالاها روند کاهشی پیدا می‌کند.
البرزی با بیان اینکه امروز میانگین قیمت هر کیلوگرم  توت فرنگی 20 هزار تومان و نرخ زرد‌آلو نیز بیش از 30 هزار تومان بوده است، تصریح کرد: با رسیدن زردآلوهای تولید استان قیمت هم پایین می‌آید.
وی با اشاره به گرانی قیمت زردآلو در بازار گفت: به خاطر سرمازدگی در باغات ساوه و شهریار میزان تولید و عرضه زرد آلو نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با تاکید بر اینکه قیمت انواع میوه به صورت روزانه و با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، اظهار داشت: واحدهای خرده فروشی‌ها نیز با توجه به نوع کالا اجازه کسب سود 15 تا 35 درصدی را دارند.
البرزی از نظارت روزانه و مداوم بازرسان اتحادیه و تعزیرات در بازار خبر داد و گفت: همه واحدهای خرده فروشی موظف به نصب برچسب قیمت بر روی کالاها هستند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن