Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بیش از ۶۳ درصد ذخیره سد اکباتان پر است

بیش از ۶۳ درصد ذخیره سد اکباتان پر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: با گذشت حدود ۹ ماه از سال آبی جاری، حجم ذخیره آب در پشت سد اکباتان به ۶۲ درصد رسیده است.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده در  شورای حفاظت از منابع آب استان همدان که با حضور استاندار در سالن اجتماعات تاسیسات سد اکباتان برگزار شد، افزود: از ابتدای سال آبی جاری ۲۰ میلیون متر مکعب از منابع آبی استان برای آب آشامیدنی استفاده شده و پیش بینی می شود تا شهریور با توجه به محدودیت ها در تامین آب با مشکلاتی مواجه شویم.
وی با اشاره به اینکه ۷۲ درصد از گنجایش سد سرابی تویسرکان نیز پر شده است، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تصفیه خانه سد سرابی با اعتبار ۱۲۹ میلیارد تومان و مشارکت بخش خصوصی در تابستان امسال به بهره برداری برسد.
ستوده با اشاره به اینکه حجم ذخیره آب سد آبشینه نیز به ۷۹ درصد ظرفیت رسیده است، گفت: با توجه به کاهش ۴۲ درصدی بارندگی در سال زراعی جاری، استفاده از منابع سطحی رودخانه های عباس آباد و دره مرادبیگ با ظرفیت ۲۰۰ لیتر در ثانیه برای شبکه آب آشامیدنی همدان در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه برای همین منظور آب رودخانه های یلفان و ارزانفود نیز به سد اکباتان هدایت می شود، تصریح کرد: چهار میلیون متر مکعب آب تا کنون از رودخانه های عباس آباد و دره مرادبیگ برای همین منظور برداشت و استفاده شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه انتقال آب رودخانه خاکو به تصفیه خانه شهید بهشتی نیز در حال اجرا است، ادامه داد: به دنبال این هستیم تا در فصول زراعی علاوه بر تامین آب باغداران، آب مازاد نیز برداشت شود.
وی با تاکید بر اهمیت سیاست های دولت در خصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی، گفت: برهمین اساس چهار پروژه بزرگ آبرسانی با مشارکت بخش خصوصی در مناطق مختلف استان همدان در حال اجرا است.
ستوده افزود: پروژه تصفیه خانه ملایر با قرارداد اولیه ۲۵ میلیارد تومان آغاز شده و میزان سرمایه گذاری نهایی بخش خصوصی برای بهره برداری از این پروژه به ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه سرابی تویسرکان نیز با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان در حال ساخت است، اظهار داشت: سد خرم رود با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان و سد گرین نیز با اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث هستند./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن