Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مصرف اینترنت خانگی در همدان ۲۵۰ درصد افزایش یافت

مصرف اینترنت خانگی در همدان ۲۵۰ درصد افزایش یافت

مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه همدان از افزایش مصرف اینترنت در همدان با بروز بیماری کرونا و اجرای کمپین "در خانه بمانیم" خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، فریدون حسن‌پور در همدان از رشد مصرف روزانه اینترنت در همدان خبر داد و اظهار کرد: مصرف روزانه اینترنت در استان چشمگیر و بسیار بالاست تا جایی که شاخص‌ها بیانگر جهش مصرف از ۸۰ ترابایت به ۲۰۰ ترابایت بوده است.

وی بیان کرد: این یعنی با یک رشد ۲۵۰ درصدی مصرف مشترکین ADSL خانگی مخابرات استان مواجه هستیم که بی نظیر و قابل توجه است.

مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه همدان با اشاره به اینکه چتر گسترده دیتا بر آسمان استان همدان را شاهد هستیم گفت: شرایط دیتا در استان همدان مطلوب و قابل ارزیابی است.

وی اهمیت اینترنت در زندگی را مهم دانست و در ادامه به تبیین فعالیت‌های مخابرات منطقه همدان در این حوزه پرداخت و افزود: پهنای باند استان تا ۴۰ گیگابیت برثانیه افزایش یافته است.

حسن‌پور با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی که در این حوزه انجام شد مشکل کمبود IP دراستان همدان رفع شده است، از افزایش ترافیک لینک بین شهری در سطح استان و به طور ویژه در شهرهایی مانند نهاوند، ملایر، تویسرکان، فامنین و اسدآباد خبر داد و گفت: با همکاری گروه فیبر و انتقال این مشکل را رفع کرده‌ایم وبا افزایش لینک بین شهری خدشه‌ای بر ارتباط بین شهری وارد نخواهد شد.

وی عنوان کرد: پهنای باند تمامی شرکت‌های  FCP تا سقف 1GBPSبا افزایش مواجه شده است که مخابرات منطقه همدان آماده واگذاری بیشتر در تمام مراکز درصورت درخواست است.

مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه همدان با اشاره به سرعت پیک مصرف اینترنت استان گفت: سرعت پیک مصرف از 14GBPS به 29GBPS افزایش یافته که نشان دهنده ارتقای سرعت به میزان 100درصدی سرعت پهنای باند مصرفی است.

وی تصریح کرد: درحوزه روستایی شرایط مطلوب توصیف شده که شاهد ادعای افزایش پهنای باند 90 روستا و رفع محدودیت‌ها بر بستر فیبر نوری است.

حسن‌پور با اشاره به تعطیلات نوروز و محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: تمام کارکنان فنی مخابرات به ویژه حوزه دیتا، بدون تعطیلی و به صورت شبانه روزی مشغول انجام وظیفه در راستاس رفاه حال شهروندان هستند تا در ارتباطات اینترنت اختلالی ایجاد نشود.

وی از مردم خواست با رعایت درخانه ماندن به قطع رنجیره کرونا کمک کنند و افزود: ارتباطات سیار مخابرات نیز همواره در حال نوآوری و به روزرسانی در حوزه سخت‌افزری و نرم افزاری است.

مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه همدان با اشاره به اینکه لازمه پیشرفت در خدمت رسانی، بهره‌مندی از فناوریهای به روز درحوزه نرم افزاری و سخت افزاری است گفت: سعی تمام کارکنان مخابرات به ویژه در بخش تلفن همراه و ارتباطات سیار، استفاده از آخرین دستاوردها وبه روزرسانی زیرساختها بوده تا بتوان بهترین خدمت‌رسانی را داشت.

وی به برگردان شبکه WLL از ZTE به SIEMENS در ۲۲۵ سایت عنوان اشاره کرد و افزود: ۵ مورد سکتور، ۱۳۸مورد تکنولوژی جدیدو اجرای ۷ سایت جدید مبین عزم جزم مخابرات منطقه همدان در سرویس دهی هرچه بیشتر و البته با کیفیت به شهروندان است.

حسن‌پور با اشاره به قطع اینترنت طی روز گذشته در همدان گفت: تنها اینترنت تلفن همراه در همدان، بهار و کبودراهنگ به دلایل فنی اختلال پیدا کرده بود و  در حوزه‌ ADSL مشکلی نداشت./فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن