Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بودجه سد گرین نهاوند به 17 میلیارد تومان رسید

بودجه سد گرین نهاوند به 17 میلیارد تومان رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان خبر داد: اعتبار مصوب سد گرین از 4 میلیارد تومان به 17 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. 

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده اظهار داشت: با پیگیری های نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اعتبار مصوب سد گرین از 4 میلیارد تومان به 17 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

ستوده با بیان اینکه قرارداد سد مخزنی گرین با تخصیص 22 میلیون مترمکعب منعقد شده است، افزود: ارتفاع، طول و عرض این سد به ترتیب ۷۰ ، ۳۳۶ و 8 متر می باشد.

وی حجم مخزن سد گرین در رقوم نرمال بهره برداری را 10 میلیون مترمکعب و حجم تنظیم این سد ۲۲.۱ میلیون مترمکعب خواند و تصریح کرد: نوع سیستم انحراف آب این سد کالورت و فرازبند است که طول آن 320 متر می باشد.

ستوده  با بیان اینکه سرریز سد گرین آزاد می باشد سه سیستم تراز آبگیری دارد، خاطرنشان کرد: سطح حوزه آبریز رودخانه در ساختگاه انتخابی 52 کیلومتر است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه اعتبارات مصوب سد گرین در سال 97 ، یک میلیارد و 875 میلیون تومان بوده است، بیان داشت: اعتبار این سد در لایحه بودجه سال 98، چهار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که با همت و تلاش نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به 17 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که اعتبار مصوب در مقایسه با سال گذشته ۹ برابر رشد فزاینده داشته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن