Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی پایه‌های دین قوی نباشد، برخی از دین برمی‌گردند/ کرونا می‌تواند زمینه‌ساز رشد بشر شود

پایه‌های دین قوی نباشد، برخی از دین برمی‌گردند/ کرونا می‌تواند زمینه‌ساز رشد بشر شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه بدون دین شناسی دقیق، انسان اصلاح نمی شود، گفت: اگر پایه‌های دین دقیق نباشد، با آمدن شبهه‌هایی در فضای مجازی، برخی از افراد از دین بر می‌گردند.

به گزارش "همدان نیوز"، آیت الله حبیب الله شعبانی با حضور در جمع عزاداران علوی با بیان اینکه  ویروس کرونا تجربه تلخی داشت که در درونش می‌تواند زمینه ساز رشد جامعه بشری باشد اظهار داشت: خداوند در سوره عبس، قیامت را اینگونه توصیف می کند که انسان از همسر و فرزندان و نزدیکانش فرار می‌کند؛ شاید باور این مطلب برای ما سخت بود اما در شرایط فعلی با وجودی که قیامت نشده، اما به گفته افرادی که مبتلا به این بیماری شدند، قیامت برای آنها نمایان شده است.

وی با تسلیت درگذشتگان این ایام، بیان کرد: افرادی که در این مدت از دست دادیم، فوت و خاکسپاری آنها مظلومانه بود، البته باید از حوزه علمیه و صدا وسیما تشکر کنیم که در فضای مجازی مراسم ختمی برپا کردند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه شب‌های قدر، شب اصلاح است، ابراز کرد: بشر باید از این فرصت به وجود آمده استفاده درست را ببرد و این شب‌ها بهترین زمان برای اصلاح گذشته است.

وی فقه در دین را یکی از ویژگی‌های اصلاح شدن افراد عنوان کرد و مطرح کرد: دین داری امروز دارای آفت‌هایی بوده که نیازمند آسیب شناسی است، چرا که گاهی اوقات رفتارهایی را به اسم دینداری شاهد هستیم که قابل بحث است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اهمیت تفکر عمیق در دین، عنوان کرد: اگر فردی دینش را از امامی بگیرد که آن امام مشروعیت نداشته باشد، هر چه در دین خودش متعصب تر باشد برای او بدتر است، اما گاهی اصل درست است و دین از ولی فقیه و رساله‌ها گرفته شده که حرف پیامبر است، اما در طول مسیر دچار آفت می‌شود که در اینجا نیازمند مراقبت هستیم.

وی عدم معرفت درست در دینداری را یکی از آسیبهای اساسی در دین نامید و گفت: چند درصد از مردم با جامعه نخبگانی حوزه و یا کتب علامه حسن زاده آملی و شهید مطهری ارتباط دارند و این کتب در تربیت دینی ما تاثیر گذار است و یا اینکه منبع معرفت دینی چه کسانی کتب الله مصباح یزدی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه رساله بخشی از دین است نه همه دین، و باید در بخش عقاید، اخلاق و عرفان نیز وارد شویم، مطرح کرد: گاهی موارد یک نفر از مداحان داستانی را به اشتباه نقل می‌کند که البته نقد هم به آن وارد است، اما معنای این کار نباید نادیده گرفتن زحمات این قشر عزیز باشد.

وی با تاکید بر اینکه بدون دین شناسی دقیق، انسان اصلاح نمی شود، بیان کرد: اگر پایه‌های دین دقیق نباشد، با آمدن شبهه‌هایی در فضای مجازی، برخی از افراد از دین بر می‌گردند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن