Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی استقبال همدانی‌ها از جشنواره، هنرمندان اسپانیا را غافلگیر کرد

استقبال همدانی‌ها از جشنواره، هنرمندان اسپانیا را غافلگیر کرد

کارگردان اسپانیایی گفت: استقبال تماشاگران از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان آنقدر خوب بود که ما را غافلگیر کرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، الکساندر چرچیچ که با نمایش «دو عروسک» با بیان اینکه ۲۰ سال است در تئاتر کودک فعالیت می‌کند، اظهار کرد: ما نمایش‌های خود را برای مخاطبان سه تا صد ساله تولید می‌کنیم.

او با اشاره به موضوع این نمایش، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا بخشی از مشکلاتی که در خانواده‌‌ها وجود دارد، یکسان است و نمایش «دو عروسک» به این مسائل و دغدغه‌ها که کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند، می‌پردازد.

چرچیچ ادامه داد: در این نمایش، کودکان و نوجوانان بخشی از زندگی روزمره خود را می‌بینند و حس می‌کنند.

او با بیان اینکه استفاده از عروسک در نمایش به خودی خود ارتباط با مخاطب را ایجاد می‌کند، یادآور شد: عروسک‌ها احساس هم‌ذات‌پنداری را در مخاطبان زنده می‌کنند و به اندازه کافی در اثرگذاری بر کودکان و نوجوانان اثرگذار هستند.

چرچیچ با اشاره به اینکه برای اولین بار به ایران سفر کرده است، تصریح کرد: در مورد جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، اخبار زیادی شنیده بودیم و با تولید اثر و ارسال تقاضا به جشنواره، نمایش «دو عروسک» پذیرفته شد و توانستیم در دوره بیست و ششم حضور داشته باشیم.

او اضافه کرد: در اسپانیا گروه‌‎های زیادی برای کودکان و نوجوانان تولید می‌کنند اما تمرکز گروه‌ها بیشتر بر ساخت نمایش‌هایی مخصوص خانواده‌هاست.

این کارگردان اسپانیایی به استقبال پرشور مردم از جشنواره اشاره کرد و افزود: مردم ایران خون‎گرم هستند و حضور تماشاگران همدانی در سالن‌ها و واکنش‌های آن‌ها نسبت به نمایش‌ها به حدی بود که ما را غافلگیرد کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن