Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی آغاز فعالیت 400 معلم در سال تحصیلی جدید

آغاز فعالیت 400 معلم در سال تحصیلی جدید

مدیركل آموزش و پرورش همدان گفت: تا پایان سال تحصیلی جاری، 900 معلم در همدان بازنشسته و 400 نیروی جدید به جمع معلمان استان اضافه می شوند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد پورداود روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با وجود كاهش 500 معلم، با برنامه ریزی های صورت گرفته مشكلی برای كمبود معلم برای سال تحصیلی 99-98 وجود ندارد.

وی با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مطهری و روز معلم اظهار داشت: در هفته معلم از 60 معلم برتر و 300 معلم در مناطق 19 گانه استان تقدیر می شود.

پورداود با اشاره به اینكه از یك تن از معلمان نمونه استان در سطح كشور تقدیر می شود، اضافه كرد: برای 22 هزار معلم شاغل لوح تقدیر صادر شده است و در هفته معلم به آن ها اهدا می شود.

وی ادامه داد: دعوت از پیشكسوتان و تقدیر از آنها، اهدای نشان سند تحول بنیادی به یك هزار معلم، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غباروبی گلزار شهدا و دیدار با فرهنگیان بازنشسته و بیمار از دیگر برنامه های این هفته است.

مدیركل آموزش و پرورش استان همدان عنوان كرد: به مناسبت هفته معلم، علاوه بر جشن سپاس، مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی برای دانش آموزان و فرهنگیان برگزار می شود.

وی تاكید كرد: محور همه برنامه های آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است كه در این سند به معلمان و دانش آموزان توجه ویژه ای شده است.

پورداود افزود: این سند 6 زیر نظام دارد و در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینكه این سند چهار اولویت دارد ادامه داد: سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان، انتخاب و انتصاب مدیران، تمركز زدایی و مدرسه محوری

2 هزار و 513 مدرسه از اولویت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیركل آموزش و پرورش همدان با بیان اینكه 287 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در استان تحصیل می كنند، اظهار داشت: 9 درصد از این تعداد در مدارس غیر دولتی تحصیل می كنند كه تا پایان برنامه ششم توسعه این آمار باید به 15 درصد افزایش یابد.

وی بیان كرد: 40 هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته در استان زیر آموزش و پرورش حقوق دریافت می كنند.

پورداود اظهار داشت: طرح «بازی و یادگیری» به صورت آزمونه در 100 مدرسه استان اجرا می شود كه در آن علاوه بر یادگیری بازی های بومی محلی نیز ترویج می یابد.

وی افزود: جشنواره كشوری «هویت كودكان ایرانی - اسلامی» مهر ماه امسال و طرح بوم با هدف شكوفایی خلاقیت دانش آموزان برگزار می شود.

مدیركل آموزش و پرورش همدان تاكید كرد: بر اساس اصل 19 و اصل 33 قانون اساسی برای ثبت نام هیچگونه شهریه ای از دانش آموزان برای تحصیل دریافت نمی شود.

وی ادامه داد: هر كس بر اساس محل سكونت خود باید در مدرسه محله های شهر ثبت نام كنند./ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن