Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی افزایش ورود گردشگران به همدان

افزایش ورود گردشگران به همدان

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برگزاری نمایشگاه های فاخر اجلاس جهانی گردشگی و برنامه هایی از این قبیل نشاطی ویژه به گردشگری ایران می دهد و مجال برقراری ارتباط بیشتر با کشورهای جهان را فراهم می کند تا ظرفیت ها را بیشتر بشناسیم و گام های هدفمند برای توسعه پایدار برداریم.

 به گزارش خبرنگار "همدان نیوز" علی اصغر مونسان در آیین افتتاحیه چهلمین اجلاس جهانی گردشگری با بیان اینکه دیگر هیچ تردیدی نیست که گردشگری بهترین ابزار برای توسعه پایدار با کمترین هزینه اقتصادی و اجتماعی و بیشترین بازده است، اظهار داشت: گردشگری صنعتی پویا، اهمیت روزافزون یافته و کشورهای در حال رشد به منظور کاهش نرخ بیکاری و بهبود توزیع درآمد و تعامل سازنده با جهان و همچنین استفاده از ظرفیت های اجتماعی به دنبال گسترش توسعه پایدار هستند.

وی افزود: برای تحرک بخش های مختلف اقتصادی می توان از گردشگی بهره جست و عدالت اجتماعی در شهرها و روستاها با این صنعت ایجاد خواهد شد از طرفی وابستگی به تکنولوژی و فناوری در بخش های مختلف توسعه وجود دارد اما گردشگی نیازی به فناوری ندارد و می توان از ظرفیت های داخلی استفاده کرد هزینه اشتغال در این بخش یک پنجم تا یک دهم سایر بخش های اقتصادی و ایجاد درآمد دو و نیم برابر سایر بخش هاست.

وی با بیان اینکه کشور عزم خود را برای توسعه اقتصادی جزم کرده است، گفت: با توجه به اهمیت توریسم در دیپلماسی عمومی، تحریم مانع ورود گردشگران به ایران نشده و شمار گردشگران ورودی نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش قابل توجهی را داشته چراکه ایران کشور صلح و دوستی است.

مونسان با اشاره به اینکه تحریم کنندگان نمی توانند خوبی های ایران را تحریم کنند، اظهار داشت: با وجود فشارهای سیاسی و ایران هراسی های خارجی شاهد رشد گردشگری بوده ایم و با رشد شرکت های غیر دولتی و سرمایه گذاری خارجی یک هزار و 900 پروژه با شش میلیارد دلار طرح ایجاد شده و یک هزار و 200 پروژه دیگر نیز تا پایان این دولت افتتاح می شود و زیرساخت ها بهبود پیدا خواهد کرد و شمار گردشگران افزون خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران هزاران اثر ملی و 23 اثر جهانی دارد، گفت: ایران یکی از 10 کشور برتر دنیا در جاذبه های گردشگری است و قدمت و بنای تاریخی و تمدن هفت هزار ساله، کثرت جاذبه های طبیعی، آب و هوای چهار فصل و وجود قومیت های مختلف، ایران را به گنجینه ای از آثار تبدیل کرده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه یادآور شد: برخورداری از بالاترین ضریب امنیت و پایین بودن هزینه های سفر و همچنین ارائه خدمات مطلوب به گردشگری از دیگر مزایای ایران در حوزه گردشگری به شمار می رود.

وی با بیان اینکه همدان 2018 و اجلاس جهانی گردشگری همدان از یکی از دستاوردهای توسعه گردشگری است، گفت: از این فرصت برای افزایش ورود گردشگران به همدان استفاده خواهد شد و جذب سرمایه گذاران فعال و تعامل با وزاری گردشگری کشورهای مختلف دنیا از نتایج این اجلاس خواهد بود.

مونسان ادامه داد: اجلاس جهانی گردشگری و رویدادهای آتی زمینه ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری ایران و همدان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه همدان جاذبه ای منحصر به فرد همچون غار علیصدر دارد، یادآور شد: انتخاب لالجین به عنوان شهر جهانی سفال و ملایر و تویسرکان شهر جهانی مبل و منبت از دیگر عناوین ارزشمند این استان به شمار می رود.

مونسان با بیان اینکه رسانه های داخلی و خارجی برای تبلیغ این اجلس تلاش کرده اند، اظهار داشت: 12 کمیته برای برگزاری اجلاس همکاری لازم را جهت برگزاری اجلاس داشته اند.

معاون رئیس جمهور با اشاره پیش بینی برنامه های مختلف جهت میزبانی مطلوب از میهمانان اجلاس در همدان، گفت: امید می رود میهمانان حاضر بار دیگر به همراه هموطنان خود به همدان و ایران بازگردند و از جاذبه ها بازدید کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن