Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی 42 هزار دانش‌آموز همدانی سفیر سلامت شدند

42 هزار دانش‌آموز همدانی سفیر سلامت شدند

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان همدان از آموزش 42 هزار سفیر سلامت دانش آموزی در مدارس استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، عبداله جعفری گفت: در سال جاری باید طرح سفیران سلامت به صورت آموزش 16 درصد از دانش آموزان مدارس استان که معادل 42 هزار دانش آموز است اجرا شود.

جعفری با اشاره به اجرای برنامه سلامت دهان و دندان با پوشش صد درصدی، اظهار کرد: در این برنامه بیش از  158 هزار نفر از دانش آموز را در سطح مدارس ابتدایی تحت پوشش قرار خواهیم داد.

وی با بیان  این که دانش آموزان پایه ششم هنگام ورود به پایه هفتم نباید دندان پوسیده داشته باشند، خاطرنشان کرد: مراکز بهداشت وظیفه ترمیم دندان های پوسیده دانش آموزان را تا مرحله قبل از عصب کشی بر عهده خواهد داشت تا هیچ دانش آموزی با دندان های آسیب دیده و پوسیده راهی پایه هفتم نشود.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان با اشاره به برنامه آموزش و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر، گفت: این برنامه شامل الگوی تغذیه سالم، پدیکلوز، ایدز، کاهش چاقی دانش آموزان و ... می شود که در این زمینه 157 هزار نفر دانش آموز در سطح استان آموزش خواهند دید.

جعفری طرح دادرس را از دیگر طرح های آموزش و پرورش در حوزه سلامت ذکر کرد و افزود: این طرح بسیار خوب و کاربردی است که در پایه هشتم و با220 تیم به اجرا در خواهد آمد که امیدواریم رقابت در بین تیم ها فشرده تر و جدی تر از قبل انجام شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن