Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی نماز ظهر عاشورا در میدان امام(ره) همدان اقامه می‌شود

نماز ظهر عاشورا در میدان امام(ره) همدان اقامه می‌شود

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان از برگزاری نماز باشکوه ظهر عاشورا در میدان امام خمینی(ره) و به امامت آیت ا... طه محمدی امام جمعه شهر همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم در جلسه تمهید مقدمات برگزاری نماز ظهر عاشورا که صبح دیروز با حضور نهادها و سازمان‌های مسؤول در ستاد اقامه نماز استان همدان تشکیل شد ضمن تأکید بر اینکه شرایط میدان امام خمینی(ره) امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر و مناسب‌تر است، افزود: فضا برای حضور گسترده مردم فراهم شده است.
وی ضمن تأکید بر اهمیت توجه به نماز و احیای آن ادامه داد: باید نماز به گونه‌ای برگزار شود که بتواند جامعه را به حرکت دربیاورد.
دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه عزاداری‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتواند جامعه را به حرکت دربیاورد، اضافه کرد: نباید اقداماتی چون طبل زدن، سنج زدن و... باعث شود صدای حق و حقیقت و پیام عاشورا به گوش مردم نرسد.
وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم پیام‌های اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، اعتقادی و تربیتی عاشورا را در جامعه نهادینه کنیم.
وی با انتقاد از محتوای برخی نوحه‌ها و مداحی‌ها تصریح کرد: نوحه‌ها باید مبارزه با ظلم، بدی‌ها و خرافات را نشان دهد نه اینکه به دنبال مسائل بسیار سطحی باشد.
حجت‌الاسلام حسنی‌حلم با تأکید بر اینکه صدای اذان و نماز با توجه به گستردگی فضای میدان امام(ره) باید رسا باشد، بیان کرد: با همکاری نیروی انتظامی صدای طبل‌ها و سنج‌ها حداقل یک ربع پیش از اذان قطع شود تا صدای اذان تحت‌الشعاع اصوات دیگر قرار نگیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن