Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی اهتمام ویژه همدان برای برگزاری مسابقات قرآن

معاون نماز اداره کل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:
اهتمام ویژه همدان برای برگزاری مسابقات قرآن

معاون قرآن و عترت اداره کل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: استان همدان برای میزبانی خوب مسابقات قرآن دانش آموزي چند ماه است که تلاش می‌کند که این نشان از همت و اهتمام ویژه در استان برای برگزاری خوب مسابقات است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، میکائیل باقری در گردهمایی عوامل اجرایی مسابقات قرآن دانش آموزان سراسر کشور در دانشگاه آزاد همدان با تشکر از میزبانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در همدان، اظهار کرد: استان همدان برای میزبانی خوب این مسابقات چند ماه است که تلاش می‌کند که این نشان از همت و اهتمام ویژه در استان برای برگزاری خوب مسابقات است.

وی مکان برگزاری مسابقات یعنی دانشگاه آزاد را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه آزاد همدان نیز برای برگزاری آبرومند این مسابقات پای کار است.

معاون قرآن و عترت اداره کل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه با تشریح شرایط دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات، تصریح کرد: همه این دانش آموزان دیدگاه‌های ویژه‌ای دارند و همه اهل نماز شب بوده و مستجاب الدعوه هستند و با توجه به این که ميهمانان ما ویژه هستند، باید بدانیم میزبانی از این قاریان بر اساس تشریفات اداری نیست بلکه يك وظیفه است.

باقری برگزاری گردهمایی عوامل اجرایی این مسابقات را بسیار خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: در دوره‌های گذشته مسابقات چنین جلسه ای برای هماهنگی و همدلی وجود نداشته است.

وی با اشاره به موضوع داوران این مسابقات، یادآور شد: داوران این مسابقات همگی داوران بین‌المللی و چهره کشور هستند و به لحاظ اخلاقی و تخصص در سطح بالایی در کشور قرار دارند و اگر مسابقات خوب برگزار شود، هر کدام از آنها تریبونی برای انعکاس اخبار خوب میزبانی خوب استان همدان خواهند بود.

معاون نماز اداره کل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: برگزاری مسابقات قرآن ویترین فعاليت هاي حوزه ي پرورشی و تعلیم و تربیت است.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری با بیان این که خداوند همه جهان را برای انسان و انسان را نیز برای خود خلق کرد، گفت: خدا دوست دارد که انسان وارد فضای واقعی زندگی شود و ماه مبارک رمضان این بستر را فراهم می‌کند تا به بهانه سفره رمضان انسان‌ها بهشتی شوند.

وي افزود: اگر کسی با معرفت شهادتین بگوید و نمازهای واجب را ادا کند و محب حضرت علی(ع) باشد قطعا بهشتی خواهد بود.

وي تصریح کرد: کار در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است، چراکه معلمان و فرهنگیان انسان ساز هستند و یکی از راههای انسان سازی بخش پرورشی است که برگزاری مسابقات قرآن بهترین برنامه بخش پرورشی است.

معاون نماز اداره کل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزاری مسابقات قرآن را ویترین کارهای بخش پرورشی و تعلیم و تربیت دانست و تاکید کرد: طراحی، چیدمان و عرضه این ویترین در این دوره به عهده استان همدان گذاشته شده و با تلاش های صورت گرفته بهترین دوره مسابقات برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: امروز توفیق حاصل شده که به عنوان خادم در برپایی بزرگترین رویداد قرآنی سال ایفای نقش کنیم و این نعمت بزرگی است که خداوند عنایت فرموده است.

عبدالرضا فولادوند با بیان این که توفیق یکی از نعماتی که خداوند به بندگان خاص خود عطا می‌کند، اظهار کرد: امروز توفیق حاصل شده که به عنوان خادم در برپایی بزرگترین رویداد قرآنی سال ایفای نقش کنیم و این نعمت بزرگی است که خداوند به ما عنایت فرموده است.

وی افزود: با برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در واقع در راستای توسعه ي فرهنگ قرآنی و عملی کردن احکام اسلامی می خواهیم نقش ایفا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه آسیب‌های اجتماعی را مانند خوره‌ای در جامعه دانست و تأکید کرد: آسیب های اجتماعی جامعه را به سمت پرتگاه نابودی سوق می دهد و همه ما موظف به ترویج فرهنگ قرآنی برای نجات جامعه از اين آسيب ها هستیم. فولادوند با بیان این که در برابر تهاجم فرهنگی دشمن هیچ راهی جز تکیه بر قرآن کریم نداریم، عنوان کرد: آموزش و پرورش و تمام نهادهای آموزشی وظیفه دارند دستورات و فرهنگ قرآنی را در زندگی روزمره دانش آموزان به عنوان آینده سازان آموزش و ترویج دهند.

وی با اشاره به تعلیم و تربیت دانش آموزان براساس تقسیم بندی چهار دوره تحصیلی، خاطرنشان كرد: در سه سال اول ابتدایی به دانش آموزان روخوانی، سه سال دوم روان خوانی، سه سال سوم فهم قرآنی و سه سال چهارم نیز فهم و تفسیر قرآن آموزش داده می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خدمت به قرآن و قاریان قرآن را افتخار بزرگی دانست که نصیب همدان شده است و تصريح كرد: همه باید تلاش کنیم که این مسابقات به بهترین نحو ممکن برگزار شود و خاطره ای دلنشین برای دانش آموزان در اذهان باقی بگذارد و از طرفی دیگر بیشترین بهره معنوی را از حضور قاریان و نخبگان قرانی در استان ببریم.

وی با بیان این که هویت استان همدان دینی، فرهنگی و مذهبی است، گفت: برای بهره مندی بیشتر از حضور قاریان در استان در ایام برگزاری مسابقات، محافل انس با قرآن با حضور قاریان نخبه و برتر در سطح شهرستان‌ها برای استفاده تمام جامعه از این رویداد بزرگ قرآنی پیش بینی شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن