Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی طرح «تابستانه کتاب» در همدان برگزار می‌شود

طرح «تابستانه کتاب» در همدان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری طرح «تابستانه کتاب» با مشارکت فعال کتاب‌فروشی‌های استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مجید فروتن با بیان اینکه این طرح از ١٥ تیرماه تا ١٥ مردادماه برگزاری می‌شود، درباره طرح «تابستانه کتاب» و میزان مشارکت استان همدان در این طرح گفت: هدف این طرح، رونق کتاب‌فروشی‌ها و توزیع عادلانه حمایت‌های یارانه‌ای به سراسر کشور است. ٧ کتاب‌فروشی همدان در طرح «عیدانه کتاب» مشارکت کردند که این مشارکت در طرح «تابستانه کتاب» به افزایش دو برابری منتهی شد.

وی با بیان اینکه کتاب‌فروشی‌های مرکز استان مشارکت بیشتری در طرح«تابستانه کتاب» دارند، افزود: تنها یک کتاب‌فروشی در شهرستان ملایر در این طرح شرکت کرده است و در تلاش هستیم مشارکت کتاب‌فروشی‌های دیگر را به حضور در این طرح جلب کنیم.

فروتن به علت مشارکت کم‌رنگ کتابفروشی‌های استان همدان در طرح «عیدانه کتاب» اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی طرح «عیدانه کتاب» گسترده نبود و بسیاری از کتابفروشی‌ها از اجرای این طرح اطلاعی نداشتند. بنابراین در این مرحله، کتاب‌فروشی‌های استان همدان حضور پر رنگی در طرح «عیدانه کتاب» نداشتند.

وی با بیان اینکه طرح «عیدانه کتاب» فرصت آشنایی کتاب‌فروشان برای مشارکت در طرح‌های بعدی را فراهم کرد، افزود: کتاب‌فروشان استان همدان از طریق عیدانه کتاب با تمام زوایای این طرح آشنا شدند تا با آمادگی بیشتری در طرح‌های آینده شرکت کنند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه حمایت از کتاب‌فروشان به رونق کتاب و کتابخوانی منتهی می‌شود، گفت: این طرح‌ها وارد مرحله سوم خود شدند و قطعاً آسیب‌شناسی‌های آن انجام شده است.

فروتن اجرای طرح«تابستانه کتاب» در استان همدان را باعث رونق بازار کتاب‌فروشان دانست و افزود: تأثیر این طرح‌ها به حدی است که کتاب‌فروشان با مراجعه به اداره کل، پیگیر اجرای دوباره این دسته از طرح‌ها بودند.

وی همزمانی اجرای طرح «تابستانه کتاب» با ایام تابستان را فرصت مناسبی برای مطالعه کتاب عنوان کرد و گفت: زمانی که این طرح اجرا می‌شود کودکان و نوجوانان و حتی دانشجویان فرصت زیادی برای مطالعه کتاب دارند و این طرح به افزایش مطالعه در این ایام منجر می‌شود.

فروتن بیان کرد: خانه کتاب شعبه خود را در شهرستان‌ها دایر کند تا تمام سیاست‌هایی که در پایتخت اجرا می‌کند در شهرستان‌ها نیز آنها را دنبال کند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: کتاب‌فروشی‌هایی در طرح تابستانه کتاب موفق می‌شوند که تمام نیازهای مخاطبان را در نظر بگیرند. کتاب‌فروشی‌های شهرستان باید همه کتاب‌های به روز و جدیدی که منتشر می‌شود در کتاب‌فروشی خود عرضه کنند تا مخاطبان ارتباط بهتری با آن کتاب‌فروشی برقرار کنند.

فروتن بیان کرد: همزمان با اجرا شدن طرح «تابستانه کتاب» دستگاه‌های کارتخوان بانک شهر و بانک صادرات در کتاب‌فروشی‌ها فعال باشد تا هم مردم و هم کتاب‌فروشان با مشکل رو به رو نشوند و بهتر بتوانند از این طرح استفاده کنند.

وی در پایان گفت: برای اثرگذاری هرچه بهتر طرح‌هایی مانند عیدانه و تابستانه کتاب باید برنامه‌ریزی طولانی مدتی برای آنها در نظر بگیریم تا از یک تقویم ثابت در طول سال برخوردار شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن