Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی یادداشت "نگاه" فرهنگ و ارشاد به محسن یگانه در "حباب"

یگانه در همدان به روی صحنه می رود؟
"نگاه" فرهنگ و ارشاد به محسن یگانه در "حباب"

این روزها برگزاری کنسرت محسن یگانه در همدان به یکی از سوالات علاقمندان به موسیقی و هواداران این خواننده در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین تبدیل شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، از دی ماه سال گذشته که پس از سالها طلسم برگزاری کنسرت های پاپ در همدان شکسته شد و احسان خواجه امیری در همدان به روی صحنه رفت، این شهر هر هفته میزبان یک خواننده بود و پس از خواجه امیری، احسان حق شناس ، گروه سون، مازیار فلاحی، محمد علیزاده و در جمعه گذشته شهرام شکوهی میهمان همدانی ها شدند.

با برگزاری این کنسرت ها و دعوت از خوانندگان به همدان، انتظار علاقمندان موسیقی از متولیان فرهنگ و هنر بالا رفت و درخواستها و سوالات از دعوت خوانندگان به همدان به تدریج افزایش یافت و این روزها هم هوداران محسن یگانه در همدان که تعداد آنها هم کم نیست، منتظر حضور او در این شهر هستند.

با وجود اینکه از سال گذشته نیز  اخباری مبنی بر برگزاری کنسرت این خواننده در همدان شنیده می شد و البته این اخبار نیز به فاصله چند روز تکذیب می شد، اما هنوز هم اخبار ضد و نقیض در این رابطه شنیده می شود و یک روز محسن یگانه به همدان می آید و روز دیگر خبر از قرار گرفتن درخواست برگزاری کنسرت این خواننده در لیست انتظار تأیید فرهنگ و ارشاد اسلامی، می رسد و به نوعی می توان گفت "نگاه" فرهنگ و ارشاد به خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ در "حباب" قرار گرفته است.

در چند سال قبل نیز قرار بر برگزاری کنسرت این خواننده بود که پس از حضور مردم مقابل سالن مورد نظر، مسئولان سالن خبر از لغو این کنسرت دادند و این روند همچنان ادامه دارد هرچند شرایط کمی متفاوت است و درخواست ها در مرحله بررسی قرار دارد و به نتیجه و مرحله لغو کنسرت نمی رسد.

کنسرت محسن یگانه در استانها و شهرستانهای متعددی برگزار شده و حتی شهرهایی کوچکتر از همدان همچون سبزوار و سیرجان و دیگر شهرها نیز میزبان این خواننده بوده اند، اما چرا تأیید درخواست اجرای کنسرت یگانه در همدان با وجود اینکه به نظر می رسد نگاهی متفاوت نسبت به گذشته دارد و فضا را برای برگزاری کنسرت های پاپ فراهم کرده، با کش و قوس های فراوان همراه است، سوال برانگیز است، این درحالی است با توجه به انتشار آلبوم مجاز و جدید این خواننده در روزهای اخیر و همچنین محبوبیتی که بین مخاطبان جوان موسیقی دارد، می تواند در چند سانس، صندلی های سالن اجرا را پر کند.

در حالیکه چند هفته قبل یکی از رسانه ها خبر از برگزاری کنسرت این خواننده در هفته جوان در همدان به گفته معاونت فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان داده بود، پس از چند روز این خبر توسط معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تکذیب شد و بازهم از ارسال درخواست برگزاری کنسرت این خواننده در همدان، به مرکز خبر رسید و اینکه هنوز این درخواست مورد تأیید قرار نگرفته است جای سوال دارد که چرا مرکز مورد نظر مجوز اجرای کنسرت این خواننده در دیگر شهرستانها را اخذ می کند و همدان در لیست انتظار قرار می گیرد؟

خوشبختانه این روزها حضور تهیه کنندگان برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در استان تا حدودی قوت گرفته و رقابت نیز به نوعی چاشنی کار شده است، هریک از این تهیه کنندگان نیز به دنبال ایجاد هماهنگی ها و رایزنی ها برای برگزاری کنسرت خوانندگان مطرح سنتی و پاپ در همدان هستند و برگزاری کنسرت پاپ در این شهر به تدریج در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است و علاوه بر توسعه و سودآوری بخش خصوصی در این حوضه، موجبات تفریح، سرگرمی، شادی و نشاط جوانان همدانی در محیطی فرهنگی فراهم آمده است.

چند هفته پیش در حاشیه کنسرت محمد علیزاده در همدان، از امیر زیوری گل مدیر مؤسسه آوای هنر ور به عنوان مجری هماهنگی اجرای کنسرت های پاپ در همدان درباره حضور محسن یگانه در همدان پرسیدیم که در پاسخ گفت: اجرای این خواننده هنوز در حال پیگیری است و مجوز و تأیید نهایی این درخواست صادر نشده است.

کارشناس موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز صبح امروز در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، گفت: درخواستهایی جهت برگزاری کنسرت به فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده که در حال بررسی است و اجرای کنسرت محسن یگانه نیز یکی از همین درخواستها است.

محمد بیات با بیان اینکه نزدیک به 10 درخواست برگزاری کنسرت به این اداره کل ارسال شده است، اظهار داشت: تمامی این درخواستها در دست اقدام است و هنوز به تأیید نهایی نرسیده است.

با وجود پاسخ هایی که در رابطه با برگزاری کنسرت یگانه شنیده شد و اینکه روز آغازین هر هفته خبر برگزاری کنسرت ها در همدان در رسانه ها قابل مشاهده بود و هنوز خبری از خبرهای موسیقی و کنسرت در رسانه ها نیست، آخر این هفته صدای خواننده ای از همدان به گوش نمی رسد و بازهم باید منتظر باشیم تا ببینیم حباب اخبار ضد و نقیض چه زمانی می ترکد و در نهایت یگانه در همدان به روی صحنه می رود یا خیر؟

یادداشت: فرشته اکبری

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن