Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری برپایی ۳۲۰ غرفه صنایع‌دستی در همدان

برپایی ۳۲۰ غرفه صنایع‌دستی در همدان

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از برپایی ۱۵ بازارچه و ۳۲۰ غرفه صنایع‌دستی در استان با محوریت شهر همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا خلجی بیان کرد: یکی از اولویت‌های اداره میراث‌فرهنگی در ایام نوروز معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان است که در این راستا اقدام به برپایی ۱۵ بازارچه و ۳۲۰ غرفه صنایع‌دستی در استان با محوریت شهر همدان انجام شد.

وی ادامه داد: بخش اعظم محصولات غرفه‌ها شامل رشته‌های سفال و سرامیک، منبت، معرق، مشبک، چرم سنتی همدان، سنگ‌های قیمتی، نقاشی روی سفال، نقاشی روی شیشه، زیورآلات سنتی، گلیم و گبه است.

خلجی تصریح کرد: در کنار هر یک از بازارچه‌های صنایع‌دستی، چادر عشایر برای جذابیت بیشتر برپا شده که با توجه به تقارن تعطیلات نوروز با ماه رمضان بخش اعظم آنها به معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی پرداخته و پس از افطار هم به پخت و عرضه نان و آش می‌پردازند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: در شهر همدان سه بازارچه در اماکن پربازدید گردشگری یعنی آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر و محوطه تاریخی هگمتانه برپاست که هگمتانه با ۲۰ غرفه و یک چادر عشایر و آرامگاه بوعلی و باباطاهر هر یک با ۱۰ غرفه پذیرای مسافران نوروزی هستند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن