Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری آمادگی اقامتگاه‌های بوم گردی استان همدان برای پذیرش میهمانان نوروزی

آمادگی اقامتگاه‌های بوم گردی استان همدان برای پذیرش میهمانان نوروزی

رئیس انجمن صنفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی همدان از آمادگی اقامتگاه‌های بوم گردی این استان برای پذیرش میهمانان نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، مهدی غنی پارسا اظهار کرد: استان همدان دارای ۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز بوده که از هم اکنون آمادگی لازم برای پذیرش میهمانان نوروزی را دارند و هیچ مشکلی در این رابطه نیست.

وی افزود:هر ساله در عید نوروز مراکز اقامتگاهی کل کشور جوابگوی حجم مسافران در پیک مسافرت نوروزی نبود که برای مرتفع شدن این امر هر ساله آموزش و پرورش نیز در هر استان و شهرستان برخی از کلاس‌های خود را به پذیرش میهمانان نوروزی اختصاص می‌دادند و به لحاظ دولتی بودن هزینه ارائه خدمات آن بیشتر مسافران به سمت اسکان در کلاس‌های آموزش و پرورش می‌رفتند و مراکز اقامتگاهی از پذیرش میهمانان نوروزی بی‌نصیب بودند.

وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار در ستاد خدمات سفر نوروزی مقرر شد ابتدای امر در پذیرش مسافران نوروزی مراکز اقامتی رسمی در ارجحیت باشند و پس از تکمیل شدن ظرفیت این مراکز ،آموزش و پروش در مرحله بعد به پذیرش میهمان و مسافر نوروزی اقدام کند.

غنی پارسا با بیان اینکه امیدواریم این امر از نقش موثری در رونق جذب پذیرش میهمانان نوروزی اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح استان برخوردار باشد، یاد آور شد: از ۲۰ اقامتگاه رسمی بوم‌گردی سطح استان همدان به شهرستان اسدآباد اختصاص دارد که سه مورد تقاضای جدید نیز برای راه اندازی خانه‌های بوم‌گردی جدید در سه روستای دهنوش، ملحمدره و ترخین آباد اسدآباد ارائه شده و منتظر صدور مجوز خود برای فعالیت هستند.

وی یاد آور شد:شهرستان اسدآباد در سطح استان همدان پیشتاز بیشترین خانه‌های بوم‌گردی در سطح استان همدان است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن