Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری پرونده ثبت جهانی هگمتانه ماه آینده راهی یونسکو می‌شود

پرونده ثبت جهانی هگمتانه ماه آینده راهی یونسکو می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه ماه آینده پرونده ثبت جهانی هگمتانه به یونسکو ارسال می‌شود گفت: کارهای مطالعاتی پرونده ثبت جهانی هگمتانه با سرعت و کیفیت بالا در حال انجام است.

به گزارش "همدان نیوز"، محسن معصوم علیزاده اظهار داشت:این پرونده همچنین به عنوان تنها پرونده ایرانی در اجلاس سالیانه سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد، موسوم به "یونسکو" سال 2023مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه همدان دارای بناهای باشکوه تاریخی واجد ارزشی است که بسیاری از آنها قابلین ثبت ملی یا جهانی دارند، عنوان کرد: بیش از 90 درصد کارهای ثبت جهانی انجام شده تا شرایط برای بازدید سال آینده ارزیابان فراهم شود.

علیزاده  افزود: ثبت میراث در سطح جهانی سبب می شود که آثار تاریخی و فرهنگی ما در جامعه جهانی دیده شود و از پشتوانه های بازسازی و تبعات آن بهره مند شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان همچنین تاکید کرد:توجه به ظرفیت های تاریخی همدان و توسعه صنعت گردشگری استان مهم ترین اولویت میراث فرهنگی است.

معصوم علیزاده بیان کرد:از آنجا که همدان استان چهارفصل است و زمستان های زیبایی دارد باید از ظرفیت های اقامتی استفاده کرده و با در نظر گرفتن برنامه های فرهنگی متنوع راه گردشگران چهارفصل را به استان بازکنیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت اقامتی استان همدان حدود پنج هزار تخت است، عنوان کرد: توسعه زیرساخت ها و تاسیسات مورد نیاز اقامتی و رفاهی تاثیر بالایی در زمینه رشد و توسعه صنعت گردشگری دارد که با توجه به این ظرفیت ها باید جاذبه های گسترده تفریحی و توریستی را برای جذب گردشگران فراهم کنیم./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن