Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری باید مراقب باشیم با سفرهای نوروزی غافلگیر نشویم

باید مراقب باشیم با سفرهای نوروزی غافلگیر نشویم

استاندار همدان گفت: باید تدابیر لازم را در بحث سفر داشته باشیم تا غافلگیر نشویم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه ستاد اجرایی سفر نوروزی استان همدان با بیان اینکه تدابیر و پیش بینی‌هایمان در زمینه سفر حول محور شیوع ویروس کرونا خواهد بود، گفت: خوشبختانه با اقدامات مؤثر و ارزشمندی که دولت سیزدهم و همکاری دستگاه‌های مختلف در پیش گرفته اند، وضعیت در زمینه کووید ۱۹، وضعیت نسبتاً با ثبات اما امکان شکنندگی این وضعیت وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر شما امروز می‌بینید که در سطح کشورهای دیگر جهان وضعیت اُمیکرون به شدت در حال گسترش است به سبب تزریق زودتر واکسن در آن کشورها است و آثار آن پادتن‌ها تقلیل یافته است.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: با توجه به چنین روندی، بهمن ماه و اسفندماه نیز ممکن است بحث موج ششم نیز در کشور ما مطرح شود.
قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: حال با فرض اینکه با چنین روندی روبرو نمی‌شویم و واکسیناسیون در کشور به بالای نود درصد خواهد رسید؛ باید تدابیر لازم را در بحث سفر داشته باشیم تا غافلگیر نشویم.
وی با بیان اینکه ممکن است که امسال محدودیت سفر را شاهد نباشیم، خاطرنشان کرد: بدین سبب استان همدان نیز می‌تواند یکی از مقاصد سفر باشد، بدین خاطر باید برای مجموعه‌ها و تأسیسات گردشگری پیش بینی‌های لازم اتخاذ شود.
این مسئول به کمیته‌های پیش بینی شده در این عرصه اشاره کرد و افزود: با تشکیل این کمیته و کارگروه‌های تخصصی باید این شرایط بیشتر مورد بررسی قرار گیرد
وی ادامه داد: میزان آمادگی مراکز اقامتی در سطح استان، برای پیش‌بینی‌های احتمالی سفرهای نوروزی مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار همدان با اشاره به نقش دستگاه‌های اجرایی و شهرداران در جریان سفرهای نوروزی در این عرصه، خواستار توجه به زیرساخت‌های جاده‌ای استان شد.
نواقص زیرساخت‌های ارتباطی روستایی همدان رفع شود
قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه باید آدرس تعمیرگاه‌های استان و وضعیت فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای در ایام نوروز مشخص باشند، اضافه کرد: با توجه به احتمال افزایش سفرهای نوروزی باید به بحث روشنایی معابر و وضعیت جایگاه‌های سوخت نیز توجه شود.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی و مدارس باید پارکینگ‌های خود را در اختیار پارک خودروهای گردشگران قرار دهند، گفت: نواقص و ضعف‌های زیرساخت‌های ارتباطی روستایی استان نیز باید پیگیری و موارد مورد نیاز رفع شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن