Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه یکی از دغدغه‌های اصلی در استان همدان

ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه یکی از دغدغه‌های اصلی در استان همدان

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با علی ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد یکی از اصلی ترین دغدغه های استان را ثبت جهانی منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان دانسته و گفت: هگمتانه خشت و بنای تاریخ و تمدن ایران زمین است و با کمک وزارت، امیدواریم  زمینه های ثبت جهانی آن به سرعت فراهم شود و استان همدان با تمام توان برای این ثبت جهانی قدم برمی دارد و آماده هرگونه همکاری است.
وی خاطرنشان کرد: پرونده منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان، عرصه هسته اصلی شهر شامل تپه هگمتانه، بازار و بافت تاریخی است که در قالب یک ایده خلاقانه در  مفهومی بنام  منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان  که اشاره به استمرار حیات و پایداری این کهن شهر در ادوار تاریخ دارد برای ثبت جهانی آماده‌سازی شده است.
قاسمی‌فرزاد افزود: وجود یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی که افزون بر یک هزار مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و نامگذاری همدان به نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین حاکی از استعداد بالای این کهن شهر در بخش گردشگری است.
در این دیدار ضرغامی نیز به بیان دیدگاه‌های خود از استان همدان پرداخت و با تاکید بر پیشینه ارزشمند تاریخی و فرهنگی  این خطه از کشور، استان همدان را استانی با ظرفیت در هر سه حوزه میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی توصیف کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن