Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری ایجاد منطقه ویژه گردشگری علیصدر

ایجاد منطقه ویژه گردشگری علیصدر

 مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: منطقه ویژه گردشگری علیصدر استان همدان در بخش‌های مختلف و متناسب با نیاز گردشگران در ۲۳۰ هکتار ساخته می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مهدی مجیدی از اجرای طرح منطقه ویژه گردشگری علیصدر خبر داد و اظهار داشت: این طرح که سال گذشته نهایی شد امسال نقشه راه آن تعریف شده و در نهایت در منطقه علیصدر در 230 هکتار ساخته خواهد شد.
وی با اعلام اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا سال گذشته بازدید گردشگران از مجموعه غار علیصدر 85 درصد کاهش یافت افزود: امروز به دلیل اینکه سلامتی مردم برای ما در اولویت قرار دارد اقدام به تعطیلی غار علیصدر کردیم.
مدیرعامل غار علیصدر با بیان اینکه امیدواریم با بهتر شدن شرایط امسال شرایط بهتری داشته باشیم عنوان کرد:  در غار علیصدر کارکنان مجموعه و مردم روستا در خط مقدم خدمت‌رسانی به گردشگران و بازدیدکنندگان قرار دارند به همین دلیل نیز توجه به وضعیت و معیشت آنها برای ما در اولویت قرار دارد.
وی با اشاره به اقدامات این مجموعه تفریحی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم بیان کرد: از آنجا که با شیوع بیماری کرونا تعداد بازدیدکنندگان از مجموعه به شدت کاهش یافت تصمیم گرفتیم برای حفظ اشتغال کارکنان فعال در مجموعه و تأمین ماسک مورد نیاز که به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان گذاشته میشد کارگاه تولید ماسک را راه‌اندازی کنیم.
مجیدی  با بیان اینکه با اقدامات انجام شده و حفظ پروتکل‌های بهداشتی در شش ماه گذشته حتی یک مورد ابتلا به کرونا در کارکنان مجموعه وجود نداشته است گفت: متأسفانه امسال با وجود تعطیل بودن غار علیصدر و عدم حضور گردشگران به دلیل دید و بازدیدها و دورهمی خانواده‌ها وضعیت روستا و شهرستان کبودراهنگ به حالت قرمز کرونایی درآمده است.
وی با تشریح اقدامات مجموعه تفریحی غارعلیصدر برای رسیدگی به وضعیت زندگی و معیشت مردم روستای علیصدر و همچنین شهرستان کبودراهنگ افزود: در این مجموعه 200 نفر فعالیت کرده و در روزهای عادی که شرایط کرونا حاکم نبود به چندین هزار بازدید کننده خدمت‌رسانی می‌کنند.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر  بیان کرد: سال گذشته برای فعال کردن غار تخفیف‌های قابل توجهی برای بهره‌برداران در نظر گرفته شد به طوری که در این بخش تخفیف 90 درصدی قایل شدیم و  10 درصد دریافتی نیز برای فعال نگه داشتن قراردادها در نظر گرفته شده بود.
وی همچنین از پرداخت اجاره غار به خزانه دولت خبر داد و مطرح کرد:  سال 89 قانون پرداخت اجاره به دولت مصوب شده که تاکنون پرداخت نشده بود به همین دلیل غار موظف است به‌ازای هر نفر 3 هزار تومان اجاره  را خزانه دولت پرداخت کند.
مجیدی با اشاره به فعال بودن مجموعه تفریحی عباس آباد در کنار مجموعه علیصدر عنوان کرد: این مجموعه نیز توانست در روزهایی که به دلیل وضعیت بیماری کرونا سفر به دیگر استان‌ها ممنوع بود میزبان هم استانی‌های عزیزمان باشد و با تخفیفات خوبی که برای مردم ارائه شد درآمد خوبی را کسب کند.
 وی با بیان اینکه در صورت بهبود شرایط کرونایی و تبدیل شدن وضعیت قرمز استان به آبی کرونایی این مجموعه آمادگی میزبانی از مردم را دارد اظهار داشت: هزینه‌ اجاره خانه ویلاهای این مجموعه توسط میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری تعیین می‌شود.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به ضرر چند میلیاردی این مجموعه در ایام کرونا گفت: برای تأمین هزینه‌های جاری مجموعه و پرداخت حقوق کارکنان توانستیم سه میلیارد وام کرونایی دریافت کنیم کما اینکه برای کارکنان فصلی مجموعه نیز با رایزنی و همکاری اداره کل کار و تأمین اجتماعی بیمه بیکاری را برای آنها برقرار کردیم.
وی با اعلام تعطیلی مجموعه تفریحی غار علیصدر به عنوان بزرگترین مجموعه تفریحی غرب کشور افزود: در شرایط فعلی از نظر اقتصادی بهره‌برداری از غار توجیه ندارد کما اینکه ما سال گذشته را با هشت میلیارد تومان زیان به پایان رساندیم به همین دلیل نیز تصمیم گرفتیم برای حفظ سلامتی مردم و تأمین معیشت کارکنان فعال در غار این مجموعه تعطیل نگه داریم.
مجیدی چهار فصل نبودن گردشگری همدان را از مهمترین مشکلات این عرصه دانست و بیان کرد: برای اینکه بتوانیم از مواهب گردشگری چهار فصل استفاده کنیم باید مسئولان مربوط به این عرصه تمهیدات لازم را اندیشیده و با برگزاری برنامه های متنوع اقدام به جذب گردشگر کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن