Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری مقبره استر و مردخای سالم است

مقبره استر و مردخای سالم است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اخباری در خصوص وقوع حریق در مقبره استر و مردخای گفت: این مقبره که جزو بناهای تاریخی و ثبت ملی استان همدان است، هیچ‌گونه آسیبی ندیده است.

به گزارش "همدان نیوز"، علی مالمیر با اعلام این خبر و در تشریح جزئیات حادثه آتش‌سوزی مرتبط با این بنای تاریخی گفت: آتش‌سوزی در ساختمان جانبی مقبره اتفاق افتاده و هیچ‌گونه آسیبی به بنای اصلی که در فهرست میراث ملی ثبت شده، نرسیده است.

او اضافه کرد: این آتش‌سوزی بسیار محدود است و تنها باعث آسیب به سیم‌های برق و موکت کف ساختمان جانبی مقبره استر و مردخای شده که البته علت آن در دست بررسی است.

مالمیر اضافه کرد: این اطمینان را می‌دهم که هیچ‌گونه آسیبی بر اثر آتش‌سوزی به فضای اصلی مقبره استر و مردخای وارد نشده و این بنای تاریخی آسیبی ندیده بلکه آتش‌سوزی در یکی از ساختمان‌های اطراف این مقبره آن هم به صورت محدود به وقوع پیوسته و خیلی زود مهار شد و هیچ فرد یا بنایی در این آتش‌سوزی آسیب ندیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اضافه کرد: علت حادثه در دست بررسی است و به محض مشخص شدن علت بیان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مرمت ساختمان جانبی آسیب دیده که شامل تعویض سیم‌های برق، موکت کف و نیز پاک‌سازی دیوارهای ساختمان است در طول هفته جاری آغاز می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن