Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری ايجاد 30 اقامتگاه‌ بومگردي در استان همدان

ايجاد 30 اقامتگاه‌ بومگردي در استان همدان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همدان گفت:  اقامتگاه‌هاي بومگردي به عنوان یکی ازمصادیق تاسیسات گردشگری چند سالی است که نام و جای خود را در بین  اماکن اقامتی باز کرده و طرفداران زیادی نیز در بین گردشگران و مسافران دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، علی خاکسار ادامه داد:  فلسفه ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی، فراهم کردن فضایی به دور از معماری مدرن و  فضاهای پرتردد و پر سر و صدای شهرها بود که در روستاهاي هدف گردشگري ایجاد شده و ضمن حفظ معماری و بافت روستایی، به درآمدزایی و ایجاد اشتغال و معرفي فرهنگ و جاذبه هاي گردشگری روستايي و برانگیختن تعلق خاطر و غرور ملی خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه این تاثیر گاهی در شکلی به دور از انتظار به  مهاجرت معکوس و آبادانی روستا و مسیرهای منتهی به آن منجر شده است، اظهار کرد: از دیگر مزیتهای ایجاد اقامتگاه های بومگردی، توزیع سفر در اقصی نقاط استان و افزایش ماندگاری گردشگران است.

خاکسار با اشاره به فعالیت30 اقامتگاه بوم گردی در استان تا پایان سال قبل، یادآور شد: از این تعداد  9 واحد درسال98 در شهرستانهای همدان، اسد آباد، بهار، تويسركان، ملاير و كبودر آهنگ ایجاد شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن