Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری غار علیصدر امسال ۶۴۶ هزار بازدیدکننده داشت

غار علیصدر امسال ۶۴۶ هزار بازدیدکننده داشت

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کبودرآهنگ گفت: امسال ۶۴۶ هزار و ۹۰۰ گردشگر از غار علیصدر همدان بازدید کردند.

به گزارش "همدان نیوز"، مهدی غلامی در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان کبودرآهنگ عنوان کرد: در سال جاری بیش از ۸۹۲ هزار و ۷۰۰ نفر از جاذبه‌های شهرستان کبودرآهنگ بازدید کرده‌اند که تعداد ۶۴۶ هزار و ۹۰۰ نفر از غار علیصدر و ۲۳۳ هزار و ۸۳۰ نفر از تالاب شیرین سو بازدید داشته‌اند.

غلامی با اشاره به وجود ۲۳۴ جاذبه تاریخی مذهبی و طبیعی در شهرستان کبودرآهنگ اظهار داشت: غار علیصدر، تالاب شیرین سو، باغ وحش علیصدر، روستای هدف گردشگری اکنلو و پل تاریخی کوریجان بیشترین بازدیدها را داشته‌اند.

وی ادامه داد: تعداد ۴۵۷ سوئیت، اتاق و کلاس برای اسکان مسافران فراهم شده که به صورت ۲۴ ساعته به تعداد ۲ هزار و ۲۳۴ نفر خدمات می‌دهند.

غلامی ادامه داد: مدارس بخش مرکزی کبودرآهنگ با ۸۲ کلاس برای ۴۱۰ نفر، مدارس گل‌تپه با ۶۵ کلاس برای ۳۲۵ نفر و مدارس شیرین سو با ۴۵ کلاس برای ۲۲۵ نفر ظرفیت اسکان مسافران نوروزی را دارند.

فرماندار کبودرآهنگ نیز با بیان اینکه مدیران برای جذب و نگهداری مسافران نوروزی در کبودرآهنگ برنامه‌های خود را ارائه دهند، گفت: مثلت امنیت، امکانات و زیرساخت‌ها و عوامل اجرایی در خدمات سفر مدنظر مدیران باشد تا مسافران نوروزی در کمال امنیت و آرامش روحی، روانی و جسمی سفر خوب و خوشی به شهرستان کبودرآهنگ‌داشته باشند.

حجت اله مهدوی پیشانی گردشگری استان همدان را غار علیصدر عنوان کرد و گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران فراهم شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه چند روز پیش شاهد تصادف دلخراش و فوت ۳ سرمایه انسانی در جاده کبودرآهنگ به سمت غار علیصدر بودیم که این اتفاق نشان دهنده آن است که راه‌ها ایمن نیستند، گفت: بیش از ۵۰ سال است که شاهد ورود مسافران به غار علیصدر هستیم اما تاکنون هیچ فکر اساسی برای دو بانده شدن این جاده نشده است و تنها تعریض و افزایش ایمنی آن مصوب شده که جواب گو نیست.

وی گفت: ایمنی جاده کبودرآهنگ به غار علیصدر گل‌تپه یک مطالبه اصلی شهرستان کبودرآهنگ است چراکه با توجه به مسافر پذیری بالای شهرستان نیازمند ایمن سازی راه هستیم تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن