Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری اجرای ۵۰۰ برنامه گردشگری در نوروز ۹۸ همدان

اجرای ۵۰۰ برنامه گردشگری در نوروز ۹۸ همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: امسال در تداوم راهبرد دو سال گذشته آیین نوروزگاه را در ۱۰ شهرستان و روستاهای گردشگری برنامه ریزی کرده ایم و افزون بر 500 ویژه برنامه با محوریت سنت و آداب و رسوم کهن برگزار می شود که گام بزرگی در کاهش تمرکز گردشگری در مرکز استان و سهیم شدن شهرستانها در اینگونه رویدادها است.

به گزارش "همدان نیوز"، علی مالمیر گفت: تا ساعتی دیگر ستاد خدمات سفر در یادمان عین القضات همدان گشایش خواهد یافت تا بار دیگر با ارائه برنامه های مدون گردشگران را با خاطره ای ماندگار از همدان بدرقه کنیم.

وی افزود: برای افزایش ماندگاری گردشگر در شهر تاریخی همدان ناگزیر از دو شیوه مدیریتی هستیم؛ یا جاذبه های جدیدی باید برای گردشگران معرفی کنیم که تازگی داشته باشد و یا در جاذبه های فعلی تولید محتوا کرده و غنی سازی کنیم تا نظر گردشگر جذب شود.

مالمیر همچنین تصریح کرد: بر این اساس تکمیل زیرساخت در روستاهای هدف گردشگری در اولویت دولت قرار گرفت و امسال در روستاهای مانیزان، پری، ملحمدره، حبشی، فارسبان، اشتران، گشانی، کهنوش، حیدره قاضی خان، اکنلو، قروه در جزین، قلعه جوق و ورکانه عملیات عمرانی گسترده ای با 370 میلیارد ریال اعتبار انجام شد که کاری جهادی و بی نظیر برای آماده سازی فضای روستاهای گردشگری برای استفاده گردشگران بود.

وی ادامه داد: همچنین امسال در تداوم راهبرد دو سال گذشته آیین نوروزگاه را در ۱۰ شهرستان و روستاهای گردشگری برنامه ریزی کرده ایم و افزون بر 500 ویژه برنامه با محوریت سنت و آداب و رسوم کهن برگزار می شود که گام بزرگی در کاهش تمرکز گردشگری در مرکز استان و سهیم شدن شهرستانها در اینگونه رویدادها است.

مالمیر تاکید کرد: از طرفی هرچند با وجود 20 روستای گردشگری مصوب شده در استان و تاکید صریح دولت برتکمیل زیرساخت و فراهم کردن الزامات و نیازمندی های گردشگر در این مناطق که کار ثبت و افزودن به لیست روستاهای گردشگری را قدری با سختی مواجه کرده است، اما اگر روستایی قدرت جذب گردشگر را داشته و از مولفه های لازم برخوردار باشد به طور حتم مورد حمایت قرار می گیرد و برای این منظور نیز برنامه ریزی های مختلفی برای استفاده از ظرفیت حداکثری مناطق بکر گردشگری استان شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن