Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری همدان میزبان اعضای وابسته اجلاس جهانی گردشگری در سال 2018

همدان میزبان اعضای وابسته اجلاس جهانی گردشگری در سال 2018

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: همدان در سال 2018 میزبان اعضای وابسته اجلاس جهانی گردشگری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، علی اصغر مونسان در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه در دولت دوازدهم امید به رونق افزایش یافته است، اظهار داشت: دولت یازدهم توانست اعداد منفی را به مثبت تبدیل کند که البته شرایط به گونه ای سخت بود که برای مردم ملموس نبود.

وی با بیان اینکه اعتبار دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است،  خاطرنشان کرد: قیمت متوسط فروش نفت ۴۳ دلار است و از طرفی دیگر اعتبارات دولت ۵۰ درصد خارج شده و به صندوق توسعه ملی، صندوق بازنشستگی و هدفمندی یارانه ها اختصاص می یابد و بخشی از باقی مانده اعتبارات نیز صرف هزینه های جاری و پرداخت حقوق خواهد شد.

مونسان با بیان اینکه تمام کارشناسان معتقدند که کشور ارقام گذشته فروش نفت را تجربه نخواهد کرد، یادآور شد: بر اساس پیش بینی‌ها اگر قیمت نفت از ۵۰ دلار بیشتر شود، قیمت ها کنترل شده و کاهش می یابد.

وی همچنین تصریح کرد: دنیا رقم بیش از ۵۰ دلار در قیمت نفت را تجربه نمی کند بنابراین باید فکری کرد و اقتصاد نفتی و رانتی را به سمت اقتصاد مردمی برد که البته چاره ای هم نیست و باید طرح ها به بخش خصوصی واگذار شود چون منابع درآمدی دولت ثابت اما هزینه ها در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه بخش غیر دولتی با راندمان و بهره وری بالاتری کار می کند، یادآور شد: مهمترین اقدام استخراج منابع داخلی کشور است چراکه برخی طرح ها مبتنی بر مزیت های داخلی نیست هرچند خوشبختانه از سال آینده اعتبارات عملیاتی و هدفمند خواهد شد و مزیت ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مونسان با اشاره به اینکه باید مزیت های هر استان شناسایی شود، تصریح کرد: اصفهان قطب فولاد است درحالیکه فولاد به آب زیاد و حمل و نقل سنگین نیاز دارد که این مزیت در اصفهان وجود ندارد و باید میزان زیادی اعتبار اختصاص یابد تا در این استان فولاد تولید شود.

وی با بیان اینکه گردشگری و خدمات در اشتغال دنیا مؤثر بوده است، خاطرنشان کرد: اشتغال بالا در صنعت ایجاد نمی شود چون تکنولوژی در حال پیشرفت است و نیاز به نیروی انسانی به تدریج در آن کاهش می یابد.

وی به وجود ۳۲ هزار اثر تاریخی در کشور اشاره کرد و افزود: در صنایع دستی مزیت هایی در استانها وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون رییس جمهور با تأکید بر اینکه باید به مزیت های داخلی توجه کرد، یادآور شد: نگاه به بیرون برای استفاده از تکنولوژی خوب است اما برای واردات نه.

وی با اشاره به پیش بینی وجود یک میلیارد نفر گردشگر در سال ۲۰۱۷، گفت: بیش از دو هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار گردش مالی از این محل در دنیا پیش بینی شده است.

مونسان با بیان اینکه هوشمندسازی فعالیت برخی بخش ها را تغییر می دهد اما وضعیت در بخش گردشگری به گونه ای دیگر است، اظهار داشت: در خصوص گردشگری صحبت زیاد می شود اما مزیت های کشور در این بخش جدی گرفته نشده است و باید در این زمینه اقدامات نرم افزاری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به گردشگری و خدمات می تواند منجر به توسعه شود، تأکید کرد: می توان توسعه عادلانه در بخش اقتصادی و اجتماعی را در کشور ایجاد کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه در حوزه معرفی بسیار ضعیف هستیم، خاطرنشان کرد: باید صنایع دستی تجاری سازی و برندسازی شود و بسته بندی در این امر مهم است.

وی با تأکید بر اینکه همدان از شهرهای منتخب طرح شهر گردشگر خواهد بود، گفت: این شهر علاوه بر شهروندان باید برای گردشگران نیز نمونه باشد و همدان قابلیت کافی را در این زمینه دارد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه در گزارش گیری اقتصاد مقاومتی نباید تنها به اعداد و ارقام توجه شود، گفت: در این زمینه برنامه ریزی برای اصلاح گزارش دهی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی انجام خواهد شد تا طرح ها دارای وزن شوند.

وی با بیان اینکه در اجلاس جهانی گردشگری چین، ایران توانست عضویت خود را در اجلاس به مدت چهار سال تمدید کند، گفت:ایران به عضویت کمیته اعتبار سنجی درآمد و یکی از دستاوردها نیز این بود که همدان میزبان اعضای وابسته اجلاس در سال ۲۰۱۸ خواهد شد و این میزبانی فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن