Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری هشدار سازمان میراث فرهنگی در خصوص خدمات گردشگری مجازی

هشدار سازمان میراث فرهنگی در خصوص خدمات گردشگری مجازی

معاون گردشگری به کاربران درگاه‌های اینترنتی غیرمجاز گردشگری هشدار داد.

به‌گزارش "همدان نیوز"، معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به کاربران فضای مجازی که برای انتخاب محل اقامت، تورهای مسافرتی، آشنایی با مقاصد گردشگری و سایر خدمات مورد نیاز به درگاه‌های غیرمجاز اینترنتی گردشگری مراجعه می‌کنند، هشدار داد.

بنا بر اطلاعیه ابلاغی، متولی هرگونه فعالیت گردشگری در کشور، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری معرفی شده است و مسئولیت مدیریت، سامان‌دهی و نظارت بر فعالیت‌های تأسیسات گردشگری در ارائه خدمات سفر و گردشگری بر عهده این دستگاه است.

در همین چارچوب با عنایت به هماهنگی ایجاد شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیته نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی مرکز توسعه تجارت الکترونیک، تمام فعالیت‌های مرتبط با ارائه خدمات مختلف سفر و گردشگری از جمله ذخیره محل اقامت در فضای مجازی باید با مجوز و نظارت این سازمان صورت پذیرد.

در همین راستا سامانه صدور مجوز فعالیت برای ارائه‌کنندگان خدمات مسافرتی و گردشگری به نشانی tnamad.ichto.ir راه‌اندازی شده است. لیکن با توجه به بهبود شرایط و رونق صنعت گردشگری در سال‌های اخیر، متأسفانه طی چند ماه گذشته درگاه‌های اینترنتی مختلفی از جمله سایت‌های معرفی خانه‌های استیجاری با عناوین مختلف از جمله: مهمان‌خانه، خانه مسافر گیلان، سوئیت تبریز، کانون اسکان مسافر و... به‌صورت غیرقانونی و بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم از این سازمان مبادرت به فعالیت در فضای مجازی کردده که این امر علاوه بر ایجاد مشکلات برای فعالان و ذی‌نفعان گیرنده خدمات گردشگری، موجب سرگردانی، ایجاد خسارت‌های مادی و معنوی برای مردم و گردشگران نیز شده است و اغلب با ارائه اطلاعات غلط و انجام فعالیت‌های غیرمجاز زمینه سوء‌استفاده و کلاه‌برداری را نیز فراهم می‌کند./ تسنیم

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن