Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری دختران مجرد گذرنامه مستقل می گیرند؟

دختران مجرد گذرنامه مستقل می گیرند؟

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی شرایط صدور گذرنامه برای دختران مجرد را تشریح کرد و گفت: دخترانی که 18 سال سن تمام داشته باشند، می توانند به صورت مستقل برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.

 به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ مجید صمدی افزود: البته برای صدور گذرنامه برای دختران و پسران زیر 18 سال رضایت والدین شرط است.

وی تصریح کرد: اکنون شرایط صدور گذرنامه به گونه ای شده است که همه افراد باید گذرنامه مستقل داشته باشند و دیگر اسامی و اطلاعات همراه در گذرنامه والدین ذکر نمی شود هر چند موضوع رضایت والدین برای فرزندان زیر 18 سال در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد.

سرهنگ صمدی افزود: اکنون همه اعضای خانواده گذرنامه مستقل دارند حتی برای کودکان دو ساله نیز گذرنامه مستقل صادر می شود که این موضوع از الزامات بین المللی است و پلیس ایران نیز آن را رعایت می کند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با اشاره به الکترونیکی شدن صدور گذرنامه ، گفت: براین اساس دختران و همچنین پسران مجرد می توانند گذرنامه مستقل داشته باشند البته زمانی دختران و پسران مجرد می توانند برای گرفتن بدون رضایت والدین اقدام کنند که سن آن ها 18 سال تمام باشد.

سرهنگ صمدی تصریح کرد: سن دخترانی که به 18 سالگی رسیده به ماه و سال مد نظر است. البته پسرانی که به سن 18 سالگی تمام رسیده باشند باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کرده تا برای صدور گذرنامه اقدام کنند.

صمدی افزود: پسرانی که به سن مشمولیت نظام وظیفه رسیده اند باید از نظام وظیفه مجوز بگیرند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه در پاسخ به این سوال که دختران مجرد بالای 18 سال که گذرنامه اخذ کرده اند باید بار دیگر برای خروج از کشور رضایت والدین را اخذ کنند؟ گفت: از آن جایی که شرایط صدور گذرنامه مستقل برای دختران بالای 18 سال رضایت والدین است ، برای خروج از کشور دیگر نیازی به اخذ رضایت والدین نیست.

سرهنگ صمدی در پاسخ به این سووال که وضعیت گذرنامه خانم متاهلی که در زمان تجردی گذرنامه دریافت کرده ، بعد از ازدواج چه می شود؟ گفت: خانم های متاهل برای صدور گذرنامه باید رضایت همسر را ارایه دهند هر چند این افراد در زمان تجرد گذرنامه داشته باشند اما با تغییر شرایط ، گذرنامه دیگری البته با رضایت همسر برای آن ها صادر می شود.

منبع: ایرنا

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن