Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری صادرات 10 میلیون دلاری صنایع دستی از همدان

معاون میراث فرهنگی همدان خبر داد:
صادرات 10 میلیون دلاری صنایع دستی از همدان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از صادرات 10 میلیون دلاری صنایع دستی از استان خبر داد.

علیرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه 10 میلیون دلار صنایع دستی از استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سفال بیشترین سهم را در صادرات صنایع دستی استان دارد، یادآور شد: عراق، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی از جمله مقاصد صادراتی صنایع دستی استان همدان هستند.

قاسمی همچنین تصریح کرد: با توجه به رشد خوب صادرات صنایع دستی نسبت به سال قبل، امید می رود این شرایط تا پایان سال ادامه یابد.

وی در خصوص اجرای طرح تکاپو در صنعت چرم همدان، اظهار داشت: این طرح در حوزه صنایع چرم با همکاری یونیدو اجرا می‌شود که در این راستا برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

معاون صنایع دستی همدان افزود: علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی برای شاغلین در این عرصه، تسهیلات متمرکز نیز در نظر گرفته شده که به کسب و کار و رشد محصول کمک می کند.

وی به حضور هنرمندان صنعت چرم همدان در نمایشگاه سراسری کیف و کفش چرم تهران اشاره کرد و گفت: هنرمندان محصولات خود را در کنار برندهای مطرح کشور معرفی کردند که سفارشات خوبی را نیز به دنبال داشت.

قاسمی با اشاره به پرداخت تسهیلات بر اساس درخواست متقاضیان، یادآور شد: تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید تا سقف 100 میلون تومان با سود چهار درصد برای خرید تجهیزات و مواد اولیه صنعت چرم به متقاضیان پرداخت می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن