Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری آغاز پیش‌فروش بلیت‌های اینترنتی از ۱۱ اسفند در همدان

آغاز پیش‌فروش بلیت‌های اینترنتی از ۱۱ اسفند در همدان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با اشاره به اینکه طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه در همدان اجرا می‌شود، گفت: پیش فروش بلیت‌های اینترنتی از ۱۱ اسفند آغاز می‎شود.

به گزارش "همدان نیوز"، نصرت‌الله حیدری اظهار داشت: طرح نظارت بر سفرهای نوروزی از 25 اسفند ماه امسال در استان همدان آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی از آغاز پیش فروش بلیت‌های اینترنتی از 11 اسفند خبر داد و افزود: مسافران نوروزی می‌توانند با مراجعه به سایت‌های اینترنتی شرکت‌های تعاونی و سایت www.payaneh.ir نسبت به پیش خرید اینترنتی بلیت مورد نظر خود اقدام کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان بیان کرد: از 18 اسفند ماه امسال نیز فروش حضوری بلیت اتوبوس برای نوروز آغاز می‌شود و افراد با مراجعه به دفاتر سطح شهر و دفاتر شرکت‌‌های مسافری در پایانه‌ها می‌توانند نسبت به خرید حضوری بلیت اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروز میزان ترافیک مسافر افزایش می‌یابد، پیگیری و نظارت مستمر بر مسیرهای دارای بیشترین متقاضی،پیش فروش بلیت و نرخ بلیت‎های پیش فروش شده مورد توجه است.

حیدری عنوان کرد: به منظور پیشگیری از ازدحام در روزهای پایانی سال و انجام سفرها در زمان مناسب باید با مراکز آموزشی و نظامی هماهنگی شود و برنامه‌ریزی در راستای بهره‎برداری از حداکثر ظرفیت و توان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به افزایش تقاضای سفر در ایام نوروز و پیک سفر تصریح کرد: با همکاری شرکت‌های مسافربری در مسیرهای پرتردد ناوگان اضافه اختصاص می‌یابد و مسافران توسط انواع ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه جابه‌جا می‌شوند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با تأکید بر اینکه ارائه سرویس‌های دربستی اتوبوس در ایام پیک مسافر ممنوع است، افزود: دستگاه‌های دولتی مجاز به استفاده از ناوگان دولتی برای اعزام مسافران در قالب راهیان‌نور و سفرهای سیاحتی نیستند و باید از ناوگان‌های عمومی استفاده کنند.

وی با اشاره به تهیه کتابچه و بروشورهای راهنمای سفر در نوروز اظهار داشت: توزیع این اقلام فرهنگی سبب استقبال و هدایت مسافران و گردشگران به اماکن عمومی و تفریحی به ویژه نمازخانه‌های بین راهی می‌شود.

حیدری با بیان اینکه خدمات نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راهی مورد نظارت و ساماندهی قرار می‎گیرد، افزود: کنترل و نظارت بر فعالیت شبانه‌روزی مراکز معاینه فنی خودرو، شرکت‌های امداد خودرو، شرکت‌های بیمه، جایگاه‌های سوخت و سی.ان.جی در ایام نوروز در دستور کار ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان همدان قرار گرفته است.

وی با اشاره اینکه نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سبک درون شهری بر عهده شهرداری و خودروهای سنگین برون شهری توسط اداره کل حمل و نقل استان همدان مدیریت می‌شود، گفت: براساس ضوابط و مقررات لازم امکان تقلب در مراکز معاینه فنی خودرو برون شهری به صفر رسیده است.

منبع: تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن