Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری رفع مشکلات جدی گردشگری در ملایر

فرماندار ویژه ملایر تأکید کرد:
رفع مشکلات جدی گردشگری در ملایر

معاون استاندار و فرماندار ویژه  ملایر گفت: اگر دو هدف برای ملایر در حوزه اشتغال و اقتصاد تعیین کنیم، گردشگری یک هدف عمده است که با تهیه طرح گردشگری ملایر از سوی اداره میراث فرهنگی این شهرستان می توانیم گام های اساسی برای توسعه گردشگری ملایر برداریم.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز" در ملایر، عبدالعظیم رضایی در ستاد اجرایی خدمات سفرشهرستان، گردشگری را یکی از موضوعات مهم کشور برشمرد و افزود:  با توجه به اینکه کشور ما 4 فصل بوده و پتانسیل ها ی بالقوه و بالفعل طبیعی در حوزه گردشگری و تاریخی دارد  نیاز است  با برنامه ریزی منسجم هدفمند  حوزه گردشگری را سامان داد.

وی بیان داشت: با رشد و گشترس حوزه گردشگری و جذب گردشگر خارجی می توانیم تبادلات فرهنگی داشته و همچنین در این راستا به بخش اقتصاد کشور نیز کمک خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه در دولت های قبل  از نظر مسائل فرهنگی محدودیت هایی  مانع جذب گردشگران خارجی می شد  و در این دوره ها هدفها و اقدامات برای توسعه و گسترش بخش گردشگری تعیین می شد اما هیچکدام انجام نمی گرفت.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی و گردشگری ایران اسلامی بسیار ارزشمند هستند گفت: ولی متاسفانه اعتبارات مالی به اندازه کافی  برای مرمت و بازسازی آنها اختصاص نیافته است.

فرماندار ملایر در ادامه ابراز امیدواری کرد:  با اتفاقات خوبی که با اجرای برجام و سایر عوامل در کشور رخ داده، گشایشی برای ورود گردشگران خارجی شود و بتوانیم ظرفیت های گردشگری، تاریخی و تفریحی و توریستی کشور و شهرستان را به خوبی به دنیا معرفی کنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه بیشتر مردم توان استفاده از هتل ها و مراکز اقامتی و توریستی را ندارند، بر لزوم تجهیز و آماده سازی محل های اسکان دولتی، مراکز اقامتی و مهمانپذیرها تاکید کرد.

وی اظهار کرد: ما هنوز در زیرساخت های اماکن گردشگری مشکلات و نقص های جدی داریم و با وجود تلاش در توسعه مراکز اقامتی و بین راهی، هنوز بسیاری از مسیرها فاقد مجتمع های اقامتی و رفاهی بین راهی، سرویس های بهداشتی و نمازخانه هستند و این عوامل باید همه در کنار هم دیده شوند.

وی ظرفیت ها و استعدادهای شهرستان را در حوزه گردشگری را  بسیار بالا دانست و افزود:  اقدامات زیادی در حوزه طبیعی، مسیرها، کریدور و راههای ارتباطی اصلی شهرستان که محل عبور مسافران از غرب، شرق و جنوب کشور وجود دارد که لازم است  زیرساخت ها و امکانات فراهم شده که در این راستا تبلیغات نقش بسیار مهمی دارد.

رضایی  از برگزاری جلسه ای با مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور  طبق هماهنگی استاندار خبر داد و اظهار داشت: این فرصت خوبی است تا بتوانیم طرح گردشگری ملایر را ارائه دهیم و داشته ها، فرهنگ، سایت های تاریخی، اماکن تفریحی و توریستی و ظرفیت های گردشگری ملایر را به خوبی با تهیه این طرح معرفی کنیم

فرماندار ملایر با اشاره به روستای مانیزان به عنوان روستای هدف گردشگری  افزود : تبلیغات گسترده ای که برای شیره پزی این روستا انجام شده توانست این روستا را در حد خودش در سطح کشور معرفی کند و تبلیغات شهرستان نیز باید در سطح وسیع و بسیار گسترده تر صورت گیرد و تبلیغات تنها در حد بروشور نباشد.

رضایی با اشاره به وضعیت  نامناسب خیابان همدان  تصریح کرد:  این مسیر در مرکز شهر بوده و در معرفی شهرستان بسیار اثر گذار است و  اصلاح  آن باید از اولویت های کاری شهرداری  ملایر قرار گیرد .

وی ورودی های شهر ملایر ر ا بسیار مناسب و زیبا برشمرد اظهار داشت: نیاز است جلسه های توجیهی و آموزشی برای سوغات سراهای مسیر شهر زنگنه گذاشته شود و نحوه برخورد، تعامل و فروش سوغات به مسافران به آنها آموزش داده شود، چراکه ما مسئولیت داریم نظارت کامل بر نحوه فروش سوغات با قیمت های مناسب داشته تا  بتوانیم رضایت مسافران و گردشگران را جلب کنیم

معاون استاندار همدان همچنین در خصوص وظایف کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ملایر گفت: شرح وظایف به کمیته ها اعلام شده و نیاز است کمیته ها جلسات فرعی را تشکیل داده و همکاری های لازم را با اداره میراث فرهنگی داشته باشند تا بتوانیم از نظرات اعضای ستاد در تهیه طرح گردشگری شهرستان استفاده کنیم و اعضا با دقت نظر بیشتری پاسخگو باشند و با مطرح کردن این طرح در جلسه ستاد، نظرات را در نهایی شدن طرح گردشگری ملایر اخذ کنیم.

رضایی با بیان اینکه با استفاده از فکر و ایده اعضا و صاحبنظران می توانیم اقدامات خوبی در حوزه گردشگری شهرستان انجام دهیم، آموزش را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: آموزش ها تنها نباید مختص مراکز اقامتی و بین راهی باشد، بلکه باید آموزش همگانی برای اصناف، رانندگان تاکسی و صنوفی که بیشتر در مسیر تردد مسافران هستند، ارایه شود و با توجه به اسکان شمار زیادی از مسافران در مدارس، بیشتر زحمات روی آموزش و پرورش است که باید مدارس توجیه شوند.

وی  با اشاره به اینکه فرهنگ استقبال از مسافران و گردشگران و نوع برخورد بیشتر مورد توجه ویژه قرار گیرد، بیان کرد: با توجه به اینکه مردم ما از نظر فرهنگی خاص هستند، زمانیکه برخورد خوبی با آنها صورت گیرد، این نحوه برخورد در ذهن آنها باقی می ماند که باید مجموعه عوامل با هم دیده شوند و به صورت تدریجی در یک پروسه زمانی کوتاه مدت و سپس بلند مدت در حوزه گردشگری قدم موثری برداریم

رضایی همچنین خواستار تشکیل کمیته گردشگری شهرستان شد و گفت: این کمیته یکی از نیازهای شهرستان است و باید دائمی باشد و کاری کنیم که این کمیته استمرار داشته و نتیجه بخش بوده  و در این رابطه واقع بینانه تر و اجرایی تر نگاه کنیم و بیشتر تکلیف اداری نباشد و همه ادارات ارگانها به کمک اداره میراث فرهنگی بیایند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن