Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی پیست بین‌المللی تاریک‌دره همدان بازگشایی شد

پیست بین‌المللی تاریک‌دره همدان بازگشایی شد

پس از کش‌وقوس‌های فراوان جاده منتهی به پیست بین‌المللی اسکی تاریک‌دره همدان برای ورود اسکی‌بازان به این منطقه ورزشی با پیگیری‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان که طی این چند وقت موفق به بازگشایی چندین مجموعه ورزشی غیرفعال شده، باز شد و به طور رسمی پیست بین‌المللی تاریک دره همدان بازگشایی شد.

به گزارش "همدان نیوز"، اهمیت پیست بین‌المللی اسکی تاریک‌دره همدان طی سالیان اخیر بر کسی پوشیده نبوده، این پیست بین‌المللی که نسبت به پیست‌های سایر استان‌ها فاصله اندکی تا مرکز شهر دارد(۱٠ کیلومتر) و از امکانات و تجهیزات بالایی برای استفاده ورزشکاران برخوردار است، چند سالی بود که به علت بی‌تدبیری یا هر دلیلی که می‌توان از آن نام برد در خاموشی مطلق به سر می‌برد اما هم‌اکنون به همت اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و با ورود اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مجدداً وارد مدار ورزشی استان شد و اسکی بازان از روز گذشته وارد این منطقه ورزشی کوهستانی شدند.

در ابتدا با برگزاری جلساتی میان هیأت اسکی و اداره ورزش بازگشایی این پیست در دستور کار قرار گرفت و در وهله اول دستگاه برف‌کوب پیست تاریک‌دره پس از تعمیر و تجهیز آن بعد از چهار سال روشن شد، سپس توسط علی حقیقی، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و فضای برفی پیست برای ورود اسکی بازان با استفاده از این دستگاه مجدداً مهیا شد.

در ادامه با ورود سامانه‌ای بارشی و پربار به سمت همدان مسیرهای منتهی به این پیست به علت بارش شدید برف بسته مانده بود و امکان ورود برای اسکی‌بازان و عامه مردم به این پیست وجود نداشت و در نهایت با وجود پیدایش کش و قوس های محدودی میان مجموعه ورزش و راهداری استان مسائل میان این دو ارگان حل و فصل شد و با ورود اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این عرصه با پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از طریق فرمانداری و استانداری همدان این مسیر کوهستانی بازگشایی و امکان حمل و نقل جاده‌ای اسکی بازان به این پیست مهیا شد.

طی این چند ماه و با ورود علی حقیقی به سکان مدیرکلی این اداره که در بخش ورزش متشکل از ۵۲ هیأت ورزشی است، اداره کل ورزش و جوانان موفق شده چندین مکان و مجموعه مرتبط با هیأت‌های ورزشی را از حالت غیرفعال خارج و بازگشایی کند و بودجه عمرانی این اداره با رشد قابل توجهی مواجه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ضمن ابراز خوشحالی بابت بازگشایی پیست تاریک دره، اظهار کرد: به همت مجموعه ورزش و جوانان استان و با همکاری سایر ارگان‌ها بالاخره پیست بین‌المللی اسکی تاریک دره همدان بازگشایی و مسیر کوهستانی این پیست برای ورود اسکی‌بازان به این مجموعه ورزشی باز شد.

علی حقیقی افزود: تلاش‌های شبانه روزی ارکان ورزش و جوانان و هیأت ورزشی مربوطه و همچنین ورود مؤثر و جدی مجموعه راهداری و حمایت‌های اثرگذار استاندار موجب این اتفاق مبارک شد و از صبح روز گذشته مسیر پیست اسکی تاریک دره بازگشایی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تصریح کرد: اسکی بازان و علاقمندان به اسکی توانستند از شرایط خوب این پیست به نحو احسن استفاده و تمرینات خود را در این مجموعه ورزشی کوهستانی پیگیری کنند.

وی بیان کرد: این پیست بین‌المللی یک فرصت مناسب و سرمایه‌ای عظیم برای توریسم ورزشی استان است و توانستیم این مجموعه را پس از چند سال فعال کنیم و این کار بزرگ را انجام دهیم.

حقیقی خاطرنشان کرد: این مجموعه آن چنان که باید و شاید طی این چند سال مورد استفاده قرار نگرفت اما اکنون شاهد هستیم اسکی بازان از این اتفاق مبارک خوشحال شده‌اند.

وی در پایان تأکید کرد: باید تلاش کنیم از مجموعه‌های ورزشی و امکانات مرتبط به آن به نحو احسن استفاده و محافظت کنیم تا در هزینه‌های بالای نگهداری آن صرفه‌جویی صورت گیرد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن