Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی هدف‌گذاری برای توسعه قایقرانی در همدان

هدف‌گذاری برای توسعه قایقرانی در همدان

هیئت قایقرانی استان همدان در دوره مدیریتی جدید اهداف خود را بر توسعه زیرساخت‌ها و نیز استعدادیابی متمرکز کرده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، رشته قایقرانی در استان همدان در حدود 15 سالم عمر دارد و ورزشی نوپا در دیار هگمتانه محسوب می‌شود. با وجود نوپا بودن این رشته در همدان و نیز نبود دریاچه و منابع آبی گسترده برای تمرین قایقرانان، به دلیل وجود استعدادهای متعدد در سطح استان به ویژه در بخش بانوان، قایقرانان همدانی خیلی زود در سطح کشور مطرح شدند و در سال 2012 این رشته به چهارمین رشته المپیکی ورزش استان، پس از کشتی، تیراندازی و دو و میدانی تبدیل شد.

در المپیک 2012 لندن در حالی که کمتر از 5 سال از عمر فعالیت رشته قایقرانی در همدان می‌گذشت، آرزو حکیمی با 17 سال سن موفق به کسب سهمیه المپیک شد تا ثابت شود خاک، آب و هوای استان همدان علاوه بر کشتی، برای قایقرانی نیز زرخیز است.
در 15 سالی که از عمر قایقرانی همدان می‌گذرد علاوه بر ثبت افتخار کسب سهمیه المپیک ورزشکاران این رشته توانسته‌اند مدال‌های متعدد ملی و فراملی کسب کنند و اوج درخشش قایقرانان همدانی بی‌تردید در بازی‌های آسیایی جاکارتا بود، جایی که مریم امیدی پارسا،

مریم کرمی و آرزو حکیمی 3 نماینده همدان در این مسابقات بودند و امیدی پارسا و کرمی موفق شدند 4 مدال رنگارنگ ( 3 نقره و یک برنز) برای کاروان اعزامی ایران به این مسابقات کسب کنند.
 
بی‌تردید محمد ضروری رئیس سابق هیئت قایقرانی استان که 12 سال یعنی 3 دوره چهار ساله بر صندلی ریاست این هیئت تکیه زده بود، نقش مهمی در پیشرفت این رشته ورزشی در استان همدان داشته است.

اما با پایان دوره سوم، بنابر تصویب قانونی جدید، مبنی بر آن که رؤسای فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی نمی‌توانند بیشتر از 3 دوره متوالی بر میز ریاست تکیه بزنند، وی نتوانست در مجمع انتخاباتی هیئت قایقرانی استان همدان که در 31 اریبهشت ماه امسال برگزار شد شرکت کند.

در این مجمع مهران حاجیان که در آن زمان مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری همدان بود، با کسب 18 رأی موافق از 18 عضو مجمع، موفق شد برای 4 سال سکان هدایت قایقرانی استان همدان را برعهده بگیرد.
همچنین در این مجمع فاطمه پهلوانی به عنوان نایب رئیس، سعید ملکیان به عنوان خزانه‌دار و سمیرا ملکی و ناصر زنگنه به عنوان عضو هیئت رئیسه برگزیده شدند.

مهران حاجیان با بیان این که استان همدان مملو از استعدادهای ناب در رشته قایقرانی است، اظهار داشت: در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش اعضای هیئت، مربیان و ورزشکاران، قایقرانی همدان را به دوران اوج خود بازگردانیم تا در دو بخش آقایان و بانوان، در تمام رشته‌ها و در همه رده‌های سنی، مدعی کسب مدال‌های ملی و فراملی باشیم.

رئیس هیئت قایقرانی استان همدان  افزود: در حال حاضر 120 قایقران سازمان‌یافته در دو بخش بانوان و آقایان در سطح استان همدان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این که برای ایجاد زیرساخت مناسب برای این رشته در سطح استان همه تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم گفت: در حال حاضر علاوه بر مرکز استان، قایقرانی در 4 رشته روئینگ، آب‌های آرام، اسلالوم و کانوپولو، در شهرستان‌های ملایر، نهاوند و کبودرآهنگ فعال است.

رئیس هیئت قایقرانی استان همدان عنوان کرد: با توجه به وجود سراب‌های متعدد در شهرستان نهاوند می‌توان قایقرانی در آب‌های خروشان را نیز در این شهرستان فعال کرد تا سایر قایقرانان استان نیز بتوانند از این ظرفیت خدادادی استفاده کنن

حاجیان تصریح کرد: قایقرانی همدان کار خود را از استخر سرپوشیده کوثر آغاز کرد که در حال حاضر قابل استفاده نیست، اما در تلاش هستیم این استخر را تعمیر و تجهیز کنیم و آن را مجدداً به زیرساخت‌های قایقرانی همدان بازگردانیم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر تمرینات قایقرانی همدان در برخی از سدهای استان برگزار می‌شود اظهار داشت: سدهای اکباتان، کلان و نعمت آباد، با توجه به نزدیکی به شهر از موقعیت خوبی برای برگزاری تمرینات قایقرانی برخوردارند و جلسات متعددی نیز با مسئولان سدهای سنجور، نعمت آباد و شیرین‌سو برگزار کردیم تا از ظرفیت این سدها نیز برای تمرینات قایقرانی و توسعه این رشته در جای‌جای استان بهره‌مند شویم .

رئیس هیئت قایقرانی استان همدان با بیان این که چند صد هکتار از زمین‌های اطراف سد اکباتان برای ایجاد یک بوستان در اختیار شهرداری قرار گرفته است گفت: با رایزنی با شورای اسلامی شهر همدان و شهرداری به دنبال ایجاد پایگاه قهرمانی در اطراف سد اکباتان هستیم./تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن