Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی زمان بازگشت به ورزش برای بهبودیافتگان کرونا

زمان بازگشت به ورزش برای بهبودیافتگان کرونا

یک کارشناس‌ارشد فیزیولوژی ورزشی گفت: زمان بازگشت به ورزش و فعالیت بدنی در بهبودیافتگان کووید ۱۹ به واسطه میزان عفونت و شدت بیماری متفاوت است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد ولدی‌اطهر اظهار کرد: اغلب کسانی که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند، جزء افرادی هستند که در دسته‌بندی خفیف تا متوسط درگیری با این ویروس طبقه‌بندی می‌شوند و به صورت معمول علائم آنها نهایت ۶ هفته طول می‌کشد.
وی تصریح کرد: از آنجایی که شدت بیماری به واسطه‌ میزان عفونت ممکن است در افراد متفاوت باشد، برگشت به ورزش و فعالیت بدنی مسئله‌ چالش برانگیزی شده و باید دستورالعملی وجود داشته باشد تا بازگشت به ورزش را به شکل ایمن توسعه دهد.
ولدی‌اطهر در رابطه با زمان بازگشت به ورزش برای ورزشکاران حرفه‌ای مطرح کرد: ورزشکاران حرفه‌ای پس از دو هفته استراحت در صورتی که پس از تست‌های جسمانی، شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند فعالیت بدنی خود را آغاز کنند.
این فیزیولوژیست ورزشی خاطرنشان کرد: اگر این ورزشکاران در دوره‌ بیماری علائمی نداشتند پس از دو هفته استراحت می‌توانند با هماهنگی تیم پزشکی فعالیت بدنی خود را به تدریج آغاز کنند اما اگر علائم بیماری در آنها وجود داشت باید حتماً به متخصص قلب مراجعه کنند تا با گرفتن نوار قلب، نبود مشکل قلبی در آنها تأیید شود.
وی افزود: در ورزشکاران حرفه‌ای بازگشت به تمرین توجه بیشتری احتیاج دارد چراکه در دوران قرنطینه دسترسی به امکانات درمانی و بازتوانی محدود است و اگر آسیب دیدگی خاصی از قبل وجود داشته باشد، ورزشکاران در بازتوانی به مشکل برمی‌خورند، به ویژه ورزشکاران جوان که سابقه تمرینی آنها کم است و افرادی که دچار اضطراب هستند بنابراین نیاز به توجه بیشتری دارند.
ولدی‌اطهر در رابطه با افراد عادی که به صورت منظم ورزش می‌کنند نیز توضیح داد: افرادی که مشکلات قلبی زمینه‌ای ندارند و شدت درگیری آنها با این بیماری خفیف تا متوسط بوده، ۷ روز پس از پایان علائم می‌توانند به صورت تدریجی و بدون نیاز به تست‌های پزشکی فعالیت بدنی با شدت متوسط را از سر بگیرند.
وی اظهار کرد: افرادی که مشکلات تنفسی آنها در دوران بیماری، قابل توجه بوده، باید علائم تنفسی خود را پایش کنند همچنین افرادی که مشکلات قلبی- عروقی یا تنفسی داشتند باید قبل از بازگشت به فعالیت بدنی به پزشک مراجعه کنند.
وی در پایان گفت: در صورتی که فردی همچنان درد سینه، تب، تنگی نفس، سرفه و تپش قلب دارد به هیچ وجه نباید ورزش کند و افرادی که بیماری زمینه‌ای ندارند اما علائم کووید در آنها شدید بوده باید قبل از آغاز مجدد فعالیت بدنی با پزشک مشورت کنند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن