Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی اعزام ورزشکاران همدانی به مناطق عملیاتی جنوب در روز عاشورا

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان خبر داد:
اعزام ورزشکاران همدانی به مناطق عملیاتی جنوب در روز عاشورا

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین، ورزشکاران همدانی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، مهدی بابایی با اشاره به تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس و سفرهای ورزشکاران همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور‏ اظهار کرد: در سال دو یا سه نوبت اعزام ورزشکاران همدان به اردوهای راهیان نور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اعزام‌ها بستگی به بودجه و منابع مالی سازمان نیز دارد، گفت: سعی بر این بوده اعزام‌ها در ایام خاص سال چون ماه محرم و تعطیلات عید نوروز صورت بگیرد.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان با بیان اینکه اردوهای راهیان نور به عنوان یکی از عرصه‌های رویش از مهمترین اقدامات در عرصه ترویج فرهنگ دفاع مقدس به شمار می‌رود، بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور ترویج فرهنگ دفاع مقدس، تقویت روحیه ایثار و رشادت در میان ورزشکاران و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید شمسی‌پور مسئول سابق بسیج ورزشکاران همدان همیشه تلاش زیادی برای برگزاری اردوهای راهیان نور ورزشکاران همدانی داشت، به بیان یک خاطره از این شهید خانواده ورزش استان پرداخت و گفت: چند روز قبل از شهادت این بزرگ‌مرد قرار بود به راهیان نور اعزام شویم؛ چهارشنبه شب شهید شمسی‌پور با من تماس گرفت و گفت در مرز خسروی است، فردای آن روز ما اعزام شدیم و جمعه شب برگشتیم. چند روز بعد خبر آمد که شهید شمسی‌پور به آرزوی دیرینه خود رسیده و به مقام والای شهادت نائل آمده است؛ آخرین تماس من با او شب قبل از اعزام به اردوی راهیان نور و در خصوص همین اردوها بود.

بابایی در ادامه تأکید کرد: سازمان بسیج ورزشکاران در سال‌های اخیر برنامه‌های گسترده و متنوعی در راستای پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی برای خانواده بزرگ ورزش تدارک دیده و همواره سعی داشته تا در کنار پرداختن به اصل ورزش و کسب عنوان و مدال در میادین مختلف مروج اخلاق و منش پهلوانی باشد.

وی ‏تصریح کرد: دغدغه بسیج ورزشکاران و سیاست اصلی ما پرداختن به موضوع اخلاق در ورزش است اما این موضوع مهم از عهده یک سازمان و یک نهاد بر نمی‌آید و دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه ما را یاری کنند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان با بیان اینکه در طول سال برنامه‌هایی چون اخلاق در ورزش، یادواره شهدا و ... که همگی در راستای ترویج فرهنگ پهلوانی در ورزش برگزار می‌شود اجرا می‌کنیم، یادآور شد: هیات‌های ورزشی در استان برنامه‌های مختلفی در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه معتقدیم این برنامه‌ها برای شهدا مختصر است، اظهار کرد: سال گذشته، شهرستان اسدآباد برای نخستین بار در سال یادواره شهدای ورزشکار را برگزار کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن