Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی اعتبار 100 میلیون تومانی برای تقویت ژیمناستیک همدان

اعتبار 100 میلیون تومانی برای تقویت ژیمناستیک همدان

رئیس هیئت ژیمناستیک استان همدان گفت: مقرر شده که 100 میلیون تومان اعتبار به این هیئت اختصاص یابد.

به گزارش "همدان نیوز"، مهدی جعفری با بیان اینکه خوشبختانه هیئت ژیمناستیک استان همدان در سال گذشته در بین هیأت های سراسر کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داد، اظهار داشت: با توجه به وجود سالن مجهز و امکانات در خانه ژیمناستیک شهر همدان، فدراسیون ژیمناستیک پیشنهاد داد که اردوی تیم ملی بزرگسالان در رشته هنری که عازم مسابقات اسلوونی هستند در این شهر برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه هیأت ژیمناستیک استان با آغوش باز از پیشنهاد میزبانی این اردو به مدت 17 روز استقبال کرد، یادآور شد: این اردو از 22 شهریور شروع شده و تا 8 مهر ادامه خواهد داشت.

جعفری هدف از میزبانی را حفظ جایگاه اصلی ژیمناستیک استان در کشور عنوان کرد و افزود: ما به دنبال این هستیم که قهرمانان خوبی را به جامعه وزرشی استان و کشور تقدیم کنیم.

رئیس هیأت ژیمناستیک استان همدان با اشاره به حضور 11 ورزشکار در اردوی تیم ملی، خاطرنشان کرد: از این تعداد هشت نفر از اعضای تیم ملی حضور دارند و هدایت تیم نیز بر عهده سه نفر از مربیان برجسته ملی است.

وی ادامه داد: ورزشکاران در  طول روز، به مدت شش ساعت در قالب سه ساعت صبح و بعدازظهر به تمرین می پردازند.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود، ورزشکاران حاضر در این اردو را سفیران فرهنگی کشور در همدان دانست و گفت: بازدید ملی‌پوشان از امکانات ورزشی، توریستی و فرهنگی شهر و معرفی آن یکی از انگیزه های پذیرش میزبانی اردوی تیم ملی ژیمناستیک به شمار می رود.

وی همچنین تصریح کرد: بهره گیری مربیان و ورزشکاران همدانی از تجارب ژیمناست‌های تیم ملی در قالب اردوی مورد نظر از دیگر اهداف برگزاری اردو در استان است.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان همدان به وضعیت این رشته ورزشی در استان اشاره کرد و افزود:  در سال‌های قبل افرادی از استان در رشته های هنری، عضو تیم ملی بودند و در مسابقات قهرمانی کشور نیز حائز رتبه شدند اما متأسفانه این افراد یا به خدمت سربازی رفتند یا دانشجو شدند و یا ازدواج کردند و هیئت ژیمناستیک استان تصمیم گرفت تا با آموزش‌های تخصصی در رده سنی نونهالان کادر سازی کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ژیمناست های بسیار خوبی در رده های سنی پایین آموزش دیده و در سطح بندی کشوری رتبه هایی کسب کرده اند، یادآور شد: استان همدان در رشته آکروژیم، آکروبات و تراملینگ در دو سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست کشور شد اما متأسفانه به دلیل نبود وسایل آزاد دو سال است که از شرکت در مسابقات محروم مانده است.

جعفری ضمن ابراز امیدواری از حمایت استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان برای رفع معضل محرومیت، خاطرنشان کرد: مقرر شده که مبلغ 100 میلیون تومان برای خرید تجهیزات تراملینگ به هیئت کمک شود و امید می رود با تأمین تجهیزات، به طور مجدد شاهد کسب افتخار در سطح کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش ورزش و آموزش همگانی ژیمناستیک در استان بسیار خوب عمل شده است، تصریح کرد: امسال جشنواره ای با حضور بیش از سه هزار نفر از خانواده های ژیمناست در سالن ابن سینا برگزار شد که بازتاب بسیار خوبی داشت و با استقبال خانواده ها مواجه شد.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان همدان افزود: هزار نفر از ژیمناست‌های استان اجرای این جشنواره فرهنگی و ورزشی را بر عهده داشتند و برنامه های بسیار متنوعی را اجرا کردند.

جعفری در پایان با بیان اینکه ژیمناستیک به عنوان رشته‌ای شناخته شده که به سایر رشته های ورزشی خدمات ارائه می دهد، گفت: استان ژیمناست‌هایی داشته که به ورزش های دیگر روی آوردند و عضو تیم ملی آن رشته شدند و این برای استان افتخار است که بتوانیم هم در بخش همگانی و هم در بخش قهرمانی در سال 96و97 رتبه های خوبی را کسب کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن