Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی دورخیز کاراته‌کای همدانی برای مدال طلای جهانی ژاپن

دورخیز کاراته‌کای همدانی برای مدال طلای جهانی ژاپن

دکتر نادر قرائی رزمی کار با 37 سال سابقه در رشته های مختلف رزمی به ویژه کاراته توانسته است ویترین پرافتخاری از مدال های مختلف بین المللی را نصیب ورزش استان کند.

به گزارش "همدان نیوز"، قرائی در این سال ها بدون هیچ چشم داشتی مادی، کاراته استان را صاحب مدال های رنگارنگ کرده و اکنون نیز در آستانه رویداد مهم جهانی توکیو ژاپن است.

با این حال، وی در حمایت های مادی همواره مظلوم واقع شده و آنطور که باید از او حمایت نشده است.

دکترای تربیت بدنی و عضو ارشد فدراسیون شوتوکان کاراته جهان و دارای دان 7 جهانی شوتوکان، ممتحن A جهانی از فدراسیون شوتوکان کاراته جهان، مربی و داور درجه A فدراسیون جهانی شوتوکان از جمله افتخارات این پیشکسوت کاراته است.

نادر قرائی هم اکنون برای حضور در میدان مهم جهانی آماده می شود.

سیزدهمین دوره مسابقات جهانی شوتوکان با حضور ۳۵ کشور قدرتمند کاراته دنیا اواخر مرداد ماه در توکیو ژاپن برگزار خواهد شد و این رزمی کار تنها نماینده استان همدان در این عرصه از مسابقات است.

 ملی پوش کاراته همدان با اشاره به اینکه مسابقات جهانی مهمترین رویداد شوتوکان کاراته دنیا است، گفت: حضور 35 کشور دنیا در این رقابت ها نشانگر بالا بودن سطح بازی ها است. کار سختی پیش رو دارم و امیدوارم در این رویداد مهم بهتر از دوره قبل عمل کنم.

این رقابت ها هر دو سال یکبار برگزار می شود. ژاپن، آمریکا، دانمارک، فنلاند، آلمان، اردن، هند، ایران، ایرلند، قزاقستان، کره جنوبی، مکزیک، نیجریه، نیوزیلند، پاناما، فیلیپین، پرتغال، رومانی، روسیه، آفریقای جنوبی، سوئیتزرلند، توباگو، ترکیه، اوکراین، ازبکستان، ونزوئلا، کلمبیا، بلغارستان، آذربایجان، استرالیا، ارمنستان، امارات، انگلیس، جمهوری چک و سایر کشورهای قدرتمند در این مسابقات حضور دارند.

دوره قبل مسابقات که دو سال پیش از در ژاپن برگزار شد، یک نشان نقره و یک برنز کسب کردم اما امسال با تمرینات مستمر زیر نظر استاد پوریا حصاری مربی بدنساز تیم ملی شوتوکان کاراته کشور توانسته ام سطح آمادگی ایده آلی برسم و امیدوارم مدال خوش رنگ طلا را تصاحب کنم.

دوره قبل هم مسابقات در سطح بالایی برگزار شد اما امسال شرایط بسیار سخت تر است و بهترین های جهان حضور دارند.

امسال توانستم در رقابت های کاپ بین المللی کشور گرجستان که با حضور برترین های دنیا برگزار شد، مدال طلا کسب کنم.

بدون تردید این رقابت ها پیش مقدمه بسیار خوبی برای کسب نشان طلای جهانی امسال است. اغلب حریفان کاپ گرجستان در مسابقات جهانی هم شرکت می کنند و از اکثر حریفان مدعی شناخت دارم.

حریفان اصلیم در مسابقات جهانی آفریقای جنوبی و پرتقال هستند. البته ژاپن میزبان، کره جنوبی و حوزه شمالی ایران از جمله روسیه و جمهوری آذربایجان نیز جزو مدعیان اصلی به شمار می روند.

به هر حال سطح مسابقات بسیار بالاست و باید با آمادگی کامل به مصاف حریفان رفت. روز دو ساعت و نیم تمرین می کنم تا بتوانم با بهترین شرایط در لیگ حضور یابم.

به نظرم سبک شوتوکان همدان از استعداد بسیار بالایی در مقام آوری برخوردار است و آنطور که باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار نگرفته است. ما جزو قطب های اصلی کشور محسوب می شویم. نیاز به حمایت از این سبک است و انتظارم دارم مسئولان توجه جدی داشته باشند. می توانیم مدال های رنگارنگ را در میادین مهم بین المللی به ارمغان آوریم و در رده های پایه نیز استعدادهای درخشانی داریم. ما اکنون مربی بدنساز تیم ملی را در همدان داریم که خیلی می تواند به موفقیت کاراته کاهای سبک شوتوکان کمک کند.

معتقدم قهرمانان ورزشی در هر رشته ای نیاز به حمایت مالی دارند چرا که از لحاظ امنیت روحی و روانی تاثیر بسزایی دارد. نگرانی های مالی بدون تردید  باعث فاصله گرفتن ورزشکار از شرایط آرمانی می شود و به نظرم ناز به حمایت مالی است تا یک قهرمان بتواند افتخارات خود را تکرار و حتی توسعه دهد.

سبک شوتوکان همدان از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است و در نوجوانان و جوانان شرایط عالی داریم. ما پتانسیل خوبی داریم و معتقدم می توانیم در لیگ های کشوری نیز حضوری موفق و فعال داشته باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن