Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی کسب 25 عنوان بین‌المللی توسط ورزشکاران همدانی/ برگزاری هزار و 600 کلاس ورزشی در سال 96

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خبر داد:
کسب 25 عنوان بین‌المللی توسط ورزشکاران همدانی/ برگزاری هزار و 600 کلاس ورزشی در سال 96

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه خبرنگاران ورزشی همواره یار و یاور ورزش بودند، اظهار داشت: حضور این افراد موجب توسعه ورزش استان شده و اگر توفیقی به دست آمده مرهون تلاش رسانه هاست.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، رسول منعم با اشاره به اینکه خبرنگاران ورزشی از اعضای مؤثر خانواده ورزش استان هستند، گفت: این افراد ارتباط خوبی با هیئت های ورزشی داشته و حضور خبرنگاران ورزشی در روند رو به رشد ورزش استان بی تأثیر نبوده و می توان گفت که این قشر حق بزرگی بر گردن ورزش استان دارند.

وی افزود: دستگاه ورزش با نقدهای منصفانه خبرنگاران ورزشی توانسته وضعیت خوبی را در بین دستگاه های استان داشته باشد.

منعم با تأکید بر اینکه یکی از ابزارهای مناسب در توسعه ورزش، توسعه زیرساخت های ورزشی است، یادآور شد: از سال 92 به بعداز 86 پروژه استان، 24 پروژه به مساحت 90 هزار متر مربع با 25 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و سرانه ورزشی از 0.62 متر مربع مترمربع به 0.71متر مربع افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با تخصیص اعتبارات مصوب از 64 پروژه در حال احداث 30 طرح تکمیل می شود، گفت: 13 پروژه ورزشی از محل اعتبارات0/27  درصد مالیات ارزش افزوده به میزان 15 میلیارد تومان به بخش ورزش استان اختصاص یافت که20  درصد به میزان سه میلیارد تومان به بخش جوانان و 15 درصد به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: از 85 درصد مانده مبلغ آموزش و پرورش 10 میلیارد تومان به پروژه های ورزش و جوانان اختصاص یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: 9 پروژه ورزشی استان از محل اعتبارات استانی تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیگیری های صورت گرفته منجر به اختصاص 30میلیارد ریال اعتبار به استان برای تکمیل چهار پروژه بزرگ استان شد، خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار به عنوان اعتبارات مازاد بر اعتبار ملی تخصیص پیدا کرد.

منعم از واگذاری دو پروژه ورزشی با اعتبار 20 میلیارد ریال به بخش خصوصی خبر داد و گفت: یکی از این پروژه ها سال گذشته افتتاح و طرح دیگر تا پایان مردادماه به بهره برداری می رسد؛ علاوه بر این سالن تنیس هفته گذشته به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با بیان اینکه پیست تاریک دره و سالن اسکواش نیز در آینده نزدیک به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، خاطرنشان کرد:64 طرح استان همدان از طریق ماده 28 به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه در راستای توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی اقداماتی در استان صورت گرفت، خاطرنشان کرد: 16 میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد به 36 باشگاه اعطا شد.

منعم با اشاره به کمک وزارت ورزش به هیئت های ورزشی استان ها، تصر یحکرد: امید می رود در طول سال بتوان اعتبارات را بین هیئت ها توزیع کرد.

وی ادامه داد: استان میزبانی 150 رویداد ورزشی ملی را بر عهده داشت و 163 نفر از ورزشکاران به عضویت تیم ملی درآمدند که 43 عنوان فراملی ره آورد حضور این ورزشکاران در رقابت های آسیایی و بین المللی بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: 25 عنوان آسیایی و جهانی توسط ورزشکاران استان در سال جاری به دست آمد و 11 رشته ورزشی به عناوین بین المللی دست یافتند.

وی با بیان اینکه در سال جاری کمیته حمایت از مستعدین حضور در بازیهای آسیایی جاکارتا تشکیل شد، اظهار داشت: این مستعدین مورد حمایت مالی ورزش و جوانان قرار خواهند گرفت.

منعم همچنین خاطرنشان کرد: میزبانی مسابقات فوتبال زیر 16 سال نیز یکی دیگر از برنامه های ورزشی استان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه 23 درصد  از مردم استان به فعالیت ورزش های همگانی مشغول هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در افق 1404 به مشارکت 50 درصدی مردم همدان در ورزش های همگانی دست پیدا کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به برگزاری یک هزار و 600 کلاس ورزشی در 310 مکان، یادآور شد: این دوره ها با نظارت 420 هیئت ورزشی و  توسط یک هزار و 700 مربی در استان همدان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه تعداد سمن های همدان از24 سمن به 86 سمن در سال جاری رسیده است، گفت: 50 سمن در آستانه اخذ مجوز هستند که آمار مناسبی به شمار می آید.

منعم گفت: 160 برنامه در حوزه ازدواج برگزار شده و 155میلیارد تمان تسهیلات ازدواج اعطا شده که رشد چهار برابری داشته است.

وی با بیان اینکه هفته ازدواج در استان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: برنامه هایی در این هفته پیش بینی شده که پس از برنامه ریزی در این خصوص، نتایج اعلام می شود.

حمداله چاروسایی رئیس اداره روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز با بیان اینکه فضای هیئت های ورزشی برای حضور خبرنگاران  فراهم شده و 30 نفر از افراد در این هیئت ها فعال هستند،  اظهار داشت: اگر در استان همدان انجمن ورزشی نویسان تشکیل شود، فضا در این بخش بهبود می یابد.

رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس استان همدان و مدیرعامل مجموعه تفریحی، ورزشی پادرا نیز در این مراسم گفت: سیستم درآمدی من از باشگاه و ورزش نیست اما عشق و علاقه و نگرانی از فضای حاکم بر جوانان و نوجوانان باعث سرمایه گذاری در این عرصه شده است.

محمدجواد سیف خاطرنشان کرد: فضاهای ورزشی به طور معمول دولتی و یا محدود است و با توجه به این موضوع و همچنین علاقه شخصی، منابع مالی مجموعه پادرا را تأمین و اقدام به راه اندازی آن کردم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن