Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی هیچ باشگاهی در همدان حق فروش مواد نیروزا را ندارد

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان همدان:
هیچ باشگاهی در همدان حق فروش مواد نیروزا را ندارد

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان همدان با بیان اینکه هیچ باشگاهی حق فروش مواد نیروزا را ندارد، یادآور شد: با تجویز مکمل‌ها و داروهای نیروزا در باشگاه‌های همدان برخورد می شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، رئیس بدنسازی و پرورش اندام همدان اظهار کرد: در استان همدان حدود پنج هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در رشته بدنسازی و پرورش اندام است اما به اگر بدون بیمه ورزشی حساب کنیم تعداد آنها بالغ بر ۱۰ هزار نفر است.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان همدان با اشاره به اینکه همدان قهرمانان زیادی را در این رشته در خود جای داده است، افزود: وحید رفتار همدانی از جمله این قهرمانان است که مقام های دوم جهان و سوم آسیا شده در کارنامه خود دارد؛ همچنین مجتبی نوترکی دو مقام اولی جهان، پنجمی جهان، چهارمی آسیا، یک قهرمانی مستر المپیک آماتور روسیه و یک سومی آماتور روسیه دارد.

وی با بیان اینکه سامان یاری در پرس سینه سه دوره قهرمان جهان شده است، عنوان کرد: همچنین امین محمد حسن زاده و یونس نادری قهرمان آسیا شدند و محمدرضا احمدی نیز نایب قهرمان آسیا در پرس سینه است.

خدابنده‌لو با اشاره به تعداد باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام در همدان گفت: در استان ۱۷۰ و در شهر همدان ۷۰ باشگاه وجود دارد و تمامی شهرستان‌های استان از جمله کبودراهنگ، اسداباد، بهار، رزن، نهاوند، ملایر و فامنین در این رشته به خوبی فعالیت می کنند و ورزشکاران زیادی را به خود اخصاص داده اند.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان همدان در رابطه با این رشته، ابراز کرد: رشته ورزشی پرورش اندام و بدنسازی را می توان از دو بعد همگانی و قهرمانی مطرح کرد چراکه این رشته از بعد قهرمانی جزو رشته های مدال آور در سطح های آسیایی و جهان است؛ همچنین از بعد همگانی نیز به سطح سلامت جامعه کمک می کند.

وی تصریح کرد: افراد می توانند در این رشته از سن ۱۶ سالگی تا ۸۰ سالگی فعالیت داشته باشند چراکه این رشته محدودیت سنی ندارد و همواره مشاهده می شود که در مسابقات پیشکسوتان افراد با ۸۰ سال سن نیز شرکت می کنند و به رقابت با شرکت کنندگان می پردازد.

خدابنده لو با بیان اینکه استان همدان از نظر مربی و داور با مشکلی مواجه نیست و از وضعیت خوبی در کشور برخوردار است به طوریکه در هر باشگاه تعداد شش مربی می تواند فعالیت کند، اضافه کرد: تعداد داوران درجه سه بالغ بر ۱۲۰ نفر، درجه دو ۴۰ نفر و درجه یک، سه نفر و بین المللی دو نفر و همچنین مربی درجه سه بالغ بر یک هزار نفر، درجه دو ۱۲۰ الی ۱۳۰ نفر و درجه یک دو نفر در استان همدان وجود دارد.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان همدان اظهار کرد: هر سال حدود یک یا دو کلاس در همدان برای آموزش مربیان و داوران برگزار می‌شود و هیئت استان از این لحاظ در سطح کشور بسیار فعال است و همیشه جزو سه هیئت برتر کشور در برگزارس کلاس‌های آموزشی است.

وی افزود: کلاس های آموزشی در تمامی شهرستان‌های همدان بنا به درخواست هیئت‌ها برگزار می شود و سعی شده که به تمامی شهرستان‌ها امکاناتی که در مرکز استان است، داده شود.

خدابنده‌لو همچنین با اشاره به نظارت بر باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام، بیان کرد: نظارت بر باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام به عهده اداره کل ورزش و جوانان است و از طرف هیئت نظارتی بر روری باشگاه‌ها وجود ندارد؛ چنانچه زمانی ورزشکاران با مشکلی مواجه شوند و از باشگاه‌ها شکایتی داشته باشند می توانند به اداره کل ورزش و جوانان مراجعه نمایند تا به مشکل آنها به راحتی رسیدگی شود.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان همدان عنوان کرد: همچنین مبالغ دریافتی باشگاه‌ها از ورزشکاران نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان و تعزیرات مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ مربی در هیچ باشگاهی حق تجویز مکمل و داروهای نیروزا را ندارد و اگر موردی در این زمینه دیده شود برخورد می شود.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان همدان با بیان اینکه هیچ باشگاهی حق فروش مواد نیروزا را ندارد، یادآور شد: در رابطه با دوپینگ، ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری برای باشگاه‌ها کارگاهی برگزار شد که از آن استقبال خوبی به عمل آمد.

خدابنده‌لو تصریح کرد: یکی از بهترین راه‌های مبارزه با این اتفاق برگزاری کارگاه‌ها و آگاه کردن خانواده‌ها و ورزشکاران از مضرات این داروها است؛ همچنین سازمان غذا و دارو می‌تواند مکمل‌های غذایی را بین ورزشکاران و مربیان معرفی کند تا آنها بتوانند از مکمل های دارویی استاندارد استفاده کنند.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام در استان همدان خاطرنشان کرد: رشته بدنسازی و پرورش اندام ورزش پر هزینه‌ای است و هر ورزشکار که قصد شرکت در مسابقات کشوری را دارد باید حداقل ۳۰ میلیون تومان هزینه کند، بنابراین رشته نیاز به اسپانسر دارد.

خدابنده‌لو اظهار کرد: همچنین استعدادیابی بدنسازی و پرورش اندام در دستور کار آموزش و پرورش قرار ندارد و جوانانی که در مسابقات استانی دارای رکوردهای خوبی هستند گزینش و به مربیان و باشگاه‌های مورد نظر هیئت معرفی می‌شوند.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استام همدان افزود: این هیئت در رشته‌های پرورش، پاورلیفتینگ، مچ‌اندازی و قوی‌ترین مردان در کشور جایگاه بسیار خوبی دارد و همدان از استان‌های صاحب نام در این رشته است.

وی در رابطه با برنامه های امسال این هیئت ورزشی، گفت: به لحاظ آموزشی کلاس مربیگری درجه سه آقایان و کلاس مربیگری درجه سه بانوان را در برنامه خود داریم؛ همچنین با همکاری فدارسیون یک کلاس درجه یک مربیگری خواهیم داشت و در بحث مسابقات نیز تمامی مسابقاتی که از طرف فدراسیون ابلاغ شود، همگی برگزار می شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن