Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی برتری قاطع برابر استرالیا با لذت انتقام گیری!

پیش به سوی تحقق رویای 52 ساله؛
برتری قاطع برابر استرالیا با لذت انتقام گیری!

بازی حساس ایران و استرالیا برای رسیدن به المپیک با برتری ایران به پایان رسید.

به گزارش "همدان نیوز"، تحقق رویای 52 ساله ، این شعاری است که محمدرضا داورزنی و گروه فدراسیون والیبال برای تیم اعزامی شان به بازی های انتخابی المپیک در ژاپن برگزیده اند. تیمی که این بار با لوزانو و سیچلو راهی مسابقات توکیو شده است. تیم ملی با بازیکنان سرشناس همیشگی اش به مصاف استرالیا رفت. بازی پایاپای در ست اول که تا امتیاز 16 تقریبا پایاپای پیش می رفت ، در هر دو تایم استراحت اولیه با برتری ایران تمام شد و سرویس ها در دست ایران بود.

غلامی ، معروف ، سید موسوی ، عبادی پور ، میرزاجانپور و بقیه اعضای همیشگی تیم در این ست در زمین حاضر بودند.

بعد از امتیاز 16 ، ایران توانست امتیازهای 17 و 18 را بگیرد و کمی به پیروزی این ست امیدوار باشد. ایران امیاز 19 را هم بلافاصله کسب کرد. امتیاز بیستم هم در این ست به ایران رسید و تازه استرالیایی ها با سرویسی که عبادی پور از دست داد ، به امتیاز 16 رسیدند. ولی عادل غلامی خیلی سریع امتیاز 21 را هم برای ایران گرفت. میرزاجانپور هم خیلی سریع امتیاز 22 را هم گرفت و ست اول را تقریبا دیگر به ایران داد. امتیازهای 23 و 24 را هم موسوی برای ایران گرفت و استرالیا تنها 18 امتیاز داشت. آنها اگرچه امتیاز 19 را گرفتند اما نباختن این ست برای شان از معجزه هم محال تر بود. آنها خودشان سرویس شان را از دست دادند و ست اول به ایران رسید.

ست دوم

با شروع ست دوم ، همچنان ایران تیم برتر بود. در نبود شهرام محمودی ، غفور قدرتی زن تیم ملی بود. در این سمت هم نقش قائمی را عبادی پور بر عهده داشت و میرزاجانپور هم سر جایش بازی می کرد. عادل و سید هم سر جایشان بازی می کردند. ایران در این ست همچنان تیم برتر زمین بود. معروف کلیدی ترین یار تیم بود و البته در برابر استرالیا از همان ست اول سعی کرده بود توپ را از تور دور کند و از قدرتی زن ها استفاده کند. اینگونه بود که او و همبازی های در ست دوم هم از حریف پیش بودند و امتیازها را یک به یک افزایش می دادند. در این ست ایران 10 بر 8 از استرالیا پیش بود . در ادامه عادل غلامی دو امتیاز متوالی گرفت اما سرویس از دست داد. استرالیایی ها امتیاز بعدی شان را هم با اشتباه معروف گرفتند اما دفاع موسوی باز برتری را برای ایران نگه داشت و بعد هم روبرتز دفاع شد تا ایران به امتیاز 14 برسد.

ایران با یک دفاع دیگر از موسوی به امتیاز 15 هم رسید. خیلی زود ایران امتیاز 16 را هم گرفت و استرالیا 10 بود. لوزانو که او را استاد بیدار کردن شیرهای خفته می نامید گزارشگر بازی ، توانسته بود تیمی سرحال بسازد تیمی که خیلی سریع امتیاز 17 را هم بگیرد سانتینی سرمربی استرالیا با وقت استراحت گرفتن هم نمی توانست شرایط را عوض کند و گیر کرده بود. ایران امتیاز 18 را هم با موسوی گرفت. استرالیایی ها با سندرسون تا امتیاز 14 خوب پیش آمدند اما تغییر این روند را شکست. آرمین تشکری از امتیاز 20 برای زدن سرویس به زمین آمد. غفور روی سرویس آرمین امتیاز 21 را گرفت تا او به سرویس زدنش ادامه دهد. این بار اما استرالیایی ها امتیاز 15 را گرفتند. میرزاجانپور امتیاز 22 را هم روی دریافت عالی ظریف و پاس بی نظیر معروف بدست آورد.

کارول توپش را به بیرون زد و ایران امتیاز 23 را گرفت اما سرویس دوم معروف از دست رفت و رقیب 16 شد. خیلی سریع اما ایران امتیاز 24 را هم گرفت و ما دیگر ست دوم را هم برده بودیم! بردی که نیاز به یک امتیاز داشت. استرالیا امتیاز 17 را هم گرفت. ولی استرالیایی ها با استاپلس ، سرویس از دست دادند و ایران برنده ست دوم هم شد.

ست سوم

در شروع ست سوم ، روبرتو سانتینی ، سرمربی سرشناس استرالیایی ادگار ، کاپیتان معروفش را بعد از دو ست به زمین آورد و این غول دو متر 12 سانتی متری کمی توانست روی بازی استرالیا اثرگذار باشد. ایران اگرچه همچنان تیم برتر زمین بود و امتیازها را بالاتر از حریف پیش می رفت اما دوباره مسابقه متعادل شده بود. لوزانو درحالی که امتیاز را 7 بر 6 پیش بود با تبلتی که در دست داشت ، درخواست ویدئو چک کرد اما این ویدئوچک برای ایران حاصلی نداشت. لحظه ای بعد اما ایران با عادل غلامی به امتیاز 8 هم رسید. ایران با دو دفاع عالی از ادگار توانست امتیازهایش را به 10 برساند و امتیاز یازده هم برای ایران بود . توماس ادگار البته در ادامه توانست امتیاز 7 را هم برای تیمش بگیرد. آنها از سرویس گایمر و روی دست ظریف که داشت عالی بازی می کرد ، امتیاز هشتم را هم گرفتند اما خود گایمر توپش را به تور کوبید و ایران به امتیاز 12 هم رسید. امتیاز 9 برای استرالیا و بلافاصله امتیاز 13 ایران با امیر غفور. غفور اما سرویسش را از دست داد و استرالیایی ها 10 شدند. ایران به سرعت به امتیاز 15 رسید و استرالیایی ها همچنان 10 بودند. تب توماس ادگار هم برای شاگردان سانتینی زود فروکش کرد و ایران لوزانو اقتدار آسیایی اش را به رخ کشید. استرالیاکه 4 سال قبل ناباورانه داغ المپیک را به دل ایران و ولاسکو گذاشت ، این بار در همان بازی اول اسیر ایران شد. ما امتیاز 16 را گرفته بودیم و حریف 11 امتیاز داشت.

امتیازهای متوالی 16 تا 19 برای ایران تقریبا بردمان را قطعی کرد و با این برد ، ایران برای تبدیل دن به بهترین تیم آسیایی باید ژاپن را هم از پی رو بر می دات. ایرانی های حاضر در سالن ، لوزانو را یکصدا تشویق می کردند و وقتی تیم ملی ستی از دست می داد ، به سبک طرفداران تراکتورسازی ، عیبی یوخ می گفتند!

ایران 20 بر14 پیش بود و بعد از بردن دو ست با امتیازهای 25 بر 19 . 25 بر 17 ، این ست هم داشت با اختلاف امتیازی چشمگیر به سود ایران می شد.

امتیاز 22 بر 15 ایران را همچنان پیش می برد. قائمی برای ایران سرویس زد . سرویسی میرزاجانپور در نهایت به امتیاز برای ایران تبدیلش کرد.قائمی که از اواسط ست دوم جای عبادی پور را گرفته بود داشت خوش می درخشید. سرانجام استرالیایی ها امتیاز 16 شان را گرفتند و خیلی زود به امتیاز 17 هم رسیدند. ایران با غفور امتیاز 24 را هم گرفت و اولین برتری قاطع 3 امتیازی کاملش را با یک امتیاز دیگر بدست می آورد. اتفاقی که با نتیجه 25 بر 18 بدست آورد.

تیم ملی والیبال ایران که در این بازی ها هم سرمربی اش را عوض کرده بود و هم اسپانسر روی پیراهنش را از بانک سامان به بانک دی تغییر داده بود و هم اینکه در استودیوی شبکه 3 اش دیگر حسینی روی اعصاب رژه نمی رفت ، توانست اولین برد را به شیرینی بدست بیاورد و به سمت موفقیتی بزرگ و تحقق رویای 52 ساله پیش برود.

آمار نهایی: ايران سه-استراليا صفر

ایران:34 حمله - 11 دفاع - 3 امتیاز سرویس - 27 خطای شخصی

مجموع امتیاز :75

استرالیا:32 حمله - 4 دفاع - 6 امتیاز سرویس - 12 خطای شخصی

مجموع امتیاز: 54

منبع: خبرآنلاین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن