Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گفتگوی ویژه مدیران شهری به دور از احساسات انتخاب شوند

مدیران شهری به دور از احساسات انتخاب شوند

محمد رضا غلامی سال 1339در همدان به دنیا آمد. او لیسانس مدیریت دولتی دارد و کارشناس علوم فرهنگی و ورزشی است.

غلامی 30 سال سابقه فعالیت اجرائی به صورت تجربی و علمی دارد، او رییس اسبق هیات ورزش‌های رزمی استان همدان، پیشکسوت و مدیر مدارس رزمی کونگ فو توا، دارای کمربند مشکی دان 5 از فدراسیون کونگ فو، مدیر کانون علمی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی محبین‌الزهرا، بنیانگذار پایگاه بسیج امام علی (ع) پردیس، ایثارگر و راوی جنگ، طراح طرح یک ششم حل ترافیک میدان امام و 6 خیابان اصلی شهر همدان است.

چه اهداف و برنامه‌هایی برای رفع مشکلات شهری در همدان دارید؟

شناسایی، جذب و مشارکت مدیران متخصص و موفق شهر در امور فرهنگی، آموزشی، درمانی، عمرانی و اقتصادی و

ایجاد مراکز مشاوره شغلی برای جوانان جویای کار و به کارگیری آنها در مراکز دولتی و مراکز تولیدی بخشی از اهداف من در شورای شهر است.

رفع موانع پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر و تسریع در اتمام برنامه‌های عمرانی، رفع معضل ترافیک و جلوگیری از توسعه غیر متوازن وسایط نقلیه و اعمال و مقرارت نوین راهنمایی و رانندگی. شناسایی و بررسی موانع رشد و یا تعطیلی مراکز صنعتی و تولیدی شهر، تقویت صنعت گردشگری با ترمیم مراکز تاریخی و باستانی و احداث هتل‌های مناسب و زیبا سازی مراکز دیدنی را در اولویت برنامه‌هایم قرار داده‌ام.

افزایش ناوگان زمینی و هوایی و ریلی، تقسیم عادلانه خدمات شهری به نقاط مختلف شهر به خصوص مناطق محروم نشین و شهرک‌های حاشیه نشین، نظارت و جلوگیری از افزایش قیمت زمین و خانه بخصوص خانه‌های استیجاری با واگذاری خانه‌های مسکن مهر به اقشار کم در آمد جامعه، تقویت روحیه شادابی و آرامش با ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی در پارک‌ها بخصوص مناطق محروم و حمایت و تقویت تیم‌های ورزشی و قهرمانان بخصوص لیگ‌های برتر با استعدادیابی قهرمانان بومی را در دستور کار دارم.

ارائه طرح جهت ساخت بازارچه های جدید جهت دست فروشان و دوره گردان فاقد مکان تجاری و جلوگیری از ایجاد بازارچه های سیارکه از عوامل تشدید ترافیک به حساب می اید جلوگیری از ایجاد مراکز خدماتی درمانی  و تجاری در نقاط پر ترافیک شهر با هدف دسترسی آسان مردم نیز از دیگر برنامه‌هایم برای اجرا در شورای شهر است. تقویت روحیه شادابی و ارامش با ایجاد مراکز مجهز تفریحی ، فرهنگی و ورزشی در تمام نقاط شهر به خصوص مناطق محروم. حمایت وتقویت تیمهای ورزشی بخصوص حمایت از لیک های برتر بومی و قهرمانان ملی و کشوری .جلوگیری از ایجاد مراکز خدماتی ، درمانی و تجاری در نقاط ر ترافیک شهر با هدف دسترسی آسان مردم .نظارت وبررسی در رفع مشکلات ارباب رجوع و مسائل بروکراسی درشهرداری.

مشاوره چه جایگاهی در برنامه‌های شما دارد؟

با توجه به عقلانی بودن امر مشاوره و فلسفه وجودی نیازمندی نوع بشر طبق فرامین دینی، ضروریست بشر جهت ادامه حیات خویش در امور شخصی و اجتماعی خویش امر مشورت را در اولویت قرار دهد، چرا که در اجماع عقول نتایج مثبت حاصل می گردد. لذا اگر جامعه عقلانی نیندیشد و در انتخاب مدیران شهری خویش احساسات قومیتی ،دینی ،فرهنگی ،تخصصی و ... هر کدام را به تنهایی در نظر بگیرد، اثر گذار نخواهد بود و شاید نتیجه عکس در برداشته باشد.

فی المثل همان اندازه که منتخب متخصص غریبه با آموزهای دینی به رسالت امر شوار ضربه وارد می نماید به همان اندازه دین مدار نا کار آمد آسیب رسان است.

بخصوص وقتی که عموم اقشار جامعه با تمام سلایق دینی و اجتماعی دینی و اجتماعی و فرهنگی انتظار زندگی خوب به دور از مشکلات شهری که حق مسلم شهروندان ازیک نظام دینی دارند پس بیایید نه با حرف و شعا ر بلکه با شعور و عمل این مردم خوب و همیشه در صحنه را که سرمایه های اصلی نظام هستند را خدمت گذاری صادق و کوشا و شجاع و دلسوز باشیم.

مدیران شهری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

طبق وظایف مصوب و تعریف شده در ماده 76 از اصل صد قانون اساسی ضروریست اعضای شورای اسلامی شهر را از بین افراد دارای تخصص در کمیسیون‌های موجود در شورای شهر و روستا که از ویژگی‌های دین مداری، مردمی، عدالتخواهی، جوان گرایی، اشنا به علوم روز، شجاع، توانمند، متخصص و فعال در حضور حداکثری در شورای شهر برخوردار باشند را انتخاب نمایند.

مسولین قوه مقننه و مجریه در خصوص ارتقاء و رشد مدیران شوراهای شهر و روستا در حین خدمت با اتخاذ به قوانین و مصوبه برنامه‌هایی همچون آموزش نوین استاندارد جهانی مدیریت شهری، دعوت از مدیران شهری موفق کشورهای پیشرفته جهت انتقال تجربه و اعزام مدیران شهری جهت بازدید از پروژه‌های شهرسازی و شهرهای مدرن دنیا در دستور کار خود قرار دهند.

چه افقی برای همدان ترسیم می‌کنید؟

به امید روزی که مرکز تاریخ و تمدن ایران زبانزد گردشگران داخلی و خارجی شود و شاهد شهری پویا ، فعال با جذب جوانان جویای کار و سرشار از استعداد و محیطی آرام بخش با حفظ کرامت انسانی و رعایت حرمت شئون فردی و اجتماعی و بهره مندی از خدمات نوین شهری باشیم   و ثابت کنیم صفات دارالمومنین و دارالمجاهدین در طول تاریخ از زبان مقام معظم رهبری برازنده مردم فهیم و محجوب کلانشهر همدان سربلند و شهیدپرور می باشد.

نظارت تاثیرگذار کلانشهر همدان را به افراد مومن، توانمند، متخصص، مردمی و جوانگرا بسپاریم.