Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی طرح جامع آبیاری فضای سبز همدان امسال اجرایی می‌شود

طرح جامع آبیاری فضای سبز همدان امسال اجرایی می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با تأکید بر اینکه طرح جامع آبیاری فضای سبز شهر همدان امسال اجرایی خواهد شد، گفت: طرح جامع آبیاری فضای سبز شهر همدان در دستور کار شهرداری قرار داشته و تا ۲۰ روز آینده مناقصه آن برگزار می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، حامد جلیلوند با بیان اینکه در سال‌های گذشته کارهایی که انجام می‌شده پیوست محیط زیستی نداشته است، اظهار کرد: عدم توجه به هدررفت آب و احیای قنوات و آب‌های زیرزمینی باعث شده امروز مشکلاتی در شهر داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه آبیاری فضای سبز شهر همدان به صورت شبکه خواهد شد، تصریح کرد: طرح جامع آبیاری فضای سبز به صورت شبکه بوده و ایستگاه های پمپاژ و تمامی فضای سبز شهر را پوشش خواهند داد.

جلیلوند با اشاره به اینکه بحث آبیاری در شهر همدان از سال ۸۹ دغدغه شهرداری بوده اما اجرایی نشده و به صورت نیمه کاره رها شده است، یادآور شد: در بعضی مناطق به صورت کم و زیاد انجام شده اما پیوستگی و شبکه ای نبوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان افزود: طرحی که به سرانجام می رسانیم سرنوشت آبیاری فضای سبز را تغییر می دهد و از هدررفت آب جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مطالعات شبکه آبیاری فضای سبز شهر همدان تا ماه آینده تعیین تکلیف و اجرایی می شود، افزود: این طرح در چند فاز اجرا خواهد شد که تأکید داریم امسال فاز اول که شامل لوله کشی، مخازن و احداث ایستگاه پمپاژ است، اجرا شود.

جلیلوند با بیان اینکه این طرح نیازمند ۱۰۰ میلیار اعتبار است، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح تمامی چاه ها پلمب می شود و کارها به صورت سیستماتیک انجام می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به طرح جامع ساماندهی مشاغل، افزود: شرح خدماتی که برای این طرح تهیه شده، ناقص بود بر این اساس این طرح به کارشناسان خبره و اصناف به مشورت گذاشته و طرح جامع مجدد تهیه شد.

وی با بیان اینکه طرح جامع ساماندهی مشاغل به طرح جامع و تفصیلی شهر همدان ارتباط مستقیم داشته است، یادآور شد: کارهای مناقصه این طرح از زمانی که بودجه ابلاغ شده در دستور کار قرار گرفت ضمن اینکه برای این طرح افزایش اعتبار و ردیف بودجه درنظر گرفته شد چراکه برآوردهایی که انجام شده بود، با ردیف بودجه مطابقت نداشت.

جلیلوند با اشاره به اینکه در طرح جامع ساماندهی مشاغل همه مشاغل جامعه هدف هستند، ادامه داد: اعتبار این طرح ۹۰۰ میلیون تومان بوده و بازه زمانی اجرای آن ۱۲ ماهه درنظر گرفته شده اما تأکید داریم در چهار یا پنج ماه نهایی و اجرا شود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن