Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آغاز بررسی پرونده زندانیان مشمول عفو رهبری در همدان

آغاز بررسی پرونده زندانیان مشمول عفو رهبری در همدان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان به منظور بررسی شرایط زندانیانی که شامل عفو عمومی رهبر معظم انقلاب می شوند، شبانه راهی بازداشتگاه شد.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن خانجانی موقر شب گذشته در جریان بررسی وضعیت زندانیان اظهار داشت: موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات ده ها هزار نفر از متهمان و محکومان از جمله متهمان اغتشاشات اخیر در پی پیشنهاد رئیس قوه قضائیه به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و اعیاد ماه مبارک رجب، خشنودی زندانیان را در پی داشت.

وی افزود: پس از اعلام رییس قوه قضاییه مبنی بر موافقت رهبر انقلاب، برای مختومه شدن پرونده آن دسته از افراد مرتبط با اغتشاشات اخیر که متنبه شده اند، امشب راهی بازداشتگاه شدم تا قبل از ابلاغ رسمی، وضعیت این افراد در استان مورد بررسی قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان با بیان اینکه حتی اگر امشب جزئیات و شرایط عفو عمومی اعلام شود، با اقدامات انجام شده بلافاصله حکم آزادی این افراد در دستشان است، گفت: بنابراین با بررسی های انجام شده هر لحظه آمادگی آزادی زندانیانی که مشمول شرایط عفو باشند را داریم.

خانجانی موقر با اشاره به اینکه در روزهای نخست ۶۵ درصد از زندانیان با اخذ تعهد آزاد شدند اضافه کرد: تعداد قابل توجهی از زندانیان مرتبط با اغتشاشات بر اثر تبلیغات سوء بیگانگان، شبکه های معاندین و بوق چی های تبلیغاتی آنان فریب خورده و اکنون متنبه شده اند و رأفت نظام هم به همین دلیل محقق شده است.

وی بیان کرد: تدبیر به هنگام و پیشنهاد رئیس قوه قضاییه برای عفو متهمان و محکومان در روزهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد رجبیه و به دنبال آن موافقت رهبر معظم انقلاب قابل قدردانی است.

دادستان همدان افزود: فرصت دوباره به بازداشت شدگان برای آزادی و بازگشت به آغوش گرم خانواده هایشان نشان دهنده حُسن نیت نظام اسلامی است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن