Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پرداخت ۳۳۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان همدان

پرداخت ۳۳۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان همدان

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: طی سال جازی ۳۳۰ میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان مستمری به حساب مددجویان همدان واریز شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرسول شیخی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مستمری پرداختی در راستای رفع بخشی از نیازهای اساسی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد پرداخت می‌شود که از ابتدای سال تاکنون ۳۳۰ میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان به‌ حساب ۵۳ هزار و ۲۸۰ خانواده واریز شد.

وی ادامه داد: در کنار پرداخت مستمری ماهانه خدمات حمایتی دیگری مانند برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی، تأمین کمک‌ هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، پرداخت تسهیلات کارگشایی و... به مددجویان ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی همدان بیان کرد: کمیته امداد یک مکان امدادرسان موقت برای رفع نیاز مددجویان و نیازمندان است که پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی آن‌ها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مددجویان زیر پوشش شامل ۵۳ هزار و ۲۸۳ خانوار هستند که به چند دسته تقسیم می‌شوند گفت: معیشت‌بگیران، مددجویان تبصره ۱۴ و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی از جمله آن‌ها هستند و طی این مدت هزار خانوار به علل مختلف مانند توانمندسازی، کسب درآمد ثابت، فوت و ... از چرخه حمایتی خارج و سریعاً به همین میزان نیازمندان جدید جایگزین شده‌ است.

شیخی‌زاده در پایان یادآور شد: توانمندی خانواده‌ها یکی از اهداف امداد است و درصدد هستیم تا با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه خدمات متنوع به مددجویان و افراد بی‌بضاعت گامی بلند و استوار در توانمندسازی و حمایت از خانواده‌های محروم منطقه برداریم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن