Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مراجعه ۷۲۰۰ بیمار به اورژانس بیمارستان‌های همدان در شرایط برفی

مراجعه ۷۲۰۰ بیمار به اورژانس بیمارستان‌های همدان در شرایط برفی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در شرایط برفی ۷۲۰۰ بیمار به صورت سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه داشته اند.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا توقیری اظهار کرد: امروز یک مورد گازگرفتگی رخ داده که منجر به فوت یکی از شهروندان و مسمومیت فرد دیگر شده که فرد مسموم شده با مونوکسیدکربن به بیمارستان منتقل و بستری شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مرگ های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن بیشتر در نیمه دوم سال و به علت استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد افزایش می یابد به هموطنان توصیه می شود هنگام استفاده از وسایل گرمازا، به توصیه های ایمنی در زمینه سالم بودن دقت کرده و در زمینه استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونواکسیدکربن اطمینان حاصل کنند تا شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

توقیری در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده اورژانس بیمارستان های استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در شرایط برفی ۷۲۰۰ بیمار به صورت سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه داشته اند که به این تعداد بیمار خدمات لازم ارائه شده است.

وی همچنین تعداد کل بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان طی این مدت که منجر به بستری موقت و یا مدت دار شده است را نیز ۷۱۶ نفر برشمرد و افزود: در رابطه با تعداد افرادی که به واسطه بارش برف در دو روز گذشته دچار سانحه سُرخوردگی شده باشند به صورت ریز آمار دقیقی نداریم اما از ۲۴ دی ماه تا به امروز، ۲۵ مورد حوادث ترافیکی داشته‌ایم که موجب مصدومیت ۵۶ نفر شده است.

توقیری با بیان اینکه خوشبختانه مورد فوتی ناشی از حوادث ترافیکی رخ نداده است، خاطرنشان کرد: معمولا در شرایط بارندگی‌های برف و باران چون اکثر رانندگان با سرعت پایین حرکت می‌کنند بیشتر حوادث ترافیکی خسارت فیزیکی به خودرو بوده و موارد جرحی و فوتی کمتر است.

وی در ادامه با اشاره به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی  استان از ۲۴ دی ماه تا صبح امروز افزود: طی مدت فوق همکاران اورژانس پیش بیمارستانی ۴۷۰ مورد اعزام به  ماموریت داشته اند که ۲۵ مورد اعزام ماموریت به حوادث ترافیکی، ۱۲۸ مورد اعزام ماموریت به حوادث غیرترافیکی و ۳۱۷ مورد اعزام ماموریت برای خدمات دهی به بیماری‌ها اختصاص داشته است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن