Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدانی‌ها مراقب یخ زدگی کنتور آب باشند

همدانی‌ها مراقب یخ زدگی کنتور آب باشند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: مشترکین شهرها و روستاهای استان همدان به دلیل افزایش برودت هوا مراقب یخ زدگی کنتورهای آب باشند.

به گزارش "همدان نیوز"، فرهاد بختیاری فر اظهار داشت: با توجه به کاهش محسوس دمای هوا در استان و بارش برف به خصوص نقاط سردسیر استان و افزایش احتمال یخ زدگی کنتور های آب ، از مشترکین تقاضا داریم تدابیر لازم را برای جلوگیری از یخ زدگی کنتورهای آب به کار گیرند.

وی عنوان کرد: مشترکین در صورت مواجه شدن با یخ زدگی کنتور آب و شیرآلات ، از ریختن آب جوش بر روی کنتور و یا روشن کردن آتش در حوضچه کنتور خودداری کنند.

این مقام مسئول همچنین از شهروندان خواست تا درب حوضچه کنتور آب را با استفاده از کیسه های پلاستیکی طوری ببندید که از ورود آب باران به داخل آن جلوگیری گردد و افزود: مشترکان در صورت مواجه شدن با یخ زدگی و ترکیدگی کنتور های آب هر چه سریع‌تر با 122 تماس برقرار کنند.

بختیاری فر تاکید کرد: عایق‌بندی دور کنتورها و تاسیسات آبرسانی اساسی‌ترین اقدام برای جلو گیری از یخ زدگی تاسیسات است و برای این کار می‌توان از پشم شیشه، گونی و الیاف مصنوعی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در صورتی که کنتور مشترک در اثر یخ زدگی خراب شد هزینه تعویض آن بر عهده شخص است، گفت: روش صحیح باز کردن کنتورهای آب یخ زده، استفاده از سشوار و بخار آب است که این روش به آرامی موجب باز شدن و مانع ترکیدگی این دستگاه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در پایان با اعلام اینکه هم اکنون شبکه توزیع آب در شهر همدان به پایداری مقبولی رسیده است، گفت: در حال حاضر ناحیه گسترده‌ای که با مشکل قطعی آب مواجه باشد نداریم و توزیع آب در شبکه توزیع طبق روال قبل در حال انجام است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن