Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان همدان توزیع شد

واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان همدان توزیع شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از اواخر شهریور ماه توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های همدان آغاز شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، قدرت‌الله رستمی اظهار داشت: واکسن‌های آنفلوانزا در نوع ایرانی و خارجی در داروخانه‌های استان موجود است و افرادی که نیازمند این واکسن هستند می‌توانند برای دریافت آن به داروخانه‌ها مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن آنفلوانزا بیشتر برای افراد سالمند، کودکان، بیماران خاص و زمینه‌ای، بیماران مبتلا به سرطان و خانم‌های باردار توصیه می‌شود، عنوان کرد: اما همه این افراد برای دریافت واکسن نیاز به دستور پزشک دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه فروش واکسن آنفلوانزا تنها با نسخه پزشک معالج انجام می‌شود، تصریح کرد: واکسن‌ها به صورت سه ظرفیتی و چهار ظرفیتی است که نرخ سه ظرفیتی آن 155 هزار تومان و چهار ظرفیتی هم 210 هزار و 500 تومان است.

رستمی افزود: البته مبلغی هم به عنوان حق داروخانه بر روی نرخ واکسن‌ها افزوده می‌شود که مبلغ آن را کمی متفاوت‌تر از آنچه اعلام شده، می‌کند.

وی درباره بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا، گفت: این واکسن باید حداکثر دو ماه قبل از شروع فصل زمستان تزریق شود. به طور معمول شیوع آنفلوانزا در فصول سرد سال به ویژه فصل زمستان بیشتر است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در توزیع واکسن‌های آنفلوانزا وجود ندارد، تصریح کرد: مقداری از واکسن‌ها به داروخانه‌های متقاضی تحویل داده شده و درصدی هم در حال توزیع است.

رستمی با اشاره به اینکه ممکن است واکسن آنفلوانزا در برخی داروخانه‌ها موجود نباشد، اظهار داشت: مردم برای اطلاع از موجودی داروخانه‌ها می‌توانند با سامانه تلفنی 190 تماس بگیرند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن