Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ۷۵ درصد مراجعه کنندگان به اماکن عمومی در استان همدان از ماسک استفاده نمی‌کنند

۷۵ درصد مراجعه کنندگان به اماکن عمومی در استان همدان از ماسک استفاده نمی‌کنند

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: براساس بررسی های انجام شده طی یک هفته گذشته، حدود ۷۵ درصد افراد مراجعه کننده به اماکن عمومی در این استان از ماسک استفاده نمی‌کنند و در واقع میزان رعایت این شیوه بهداشتی در استان حدود ۲۵ درصد است.

به گزارش "همدان نیوز"، لیدا رفعتی اظهار داشت: در همین ارتباط میزان استفاده از ماسک در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در سطح شهر بازی ها، اماکن تفریحی و استخرهای این استان ، صفر است.

وی افزود: همچنین کمترین میزان استفاده از ماسک در سطح مراکز خدمات عمومی استان همدان، مربوط به پایانه های مسافربری برون شهری با ۱۴ درصد ، تالارهای پذیرایی با ۱۲ درصد، مراکز ورزشی با ۱۸ درصد و نانوایی با ۲۱ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی نیز در این استان براساس بررسی های انجام شده کاهش یافته به نحوی که در سه هزار و ۷۴۳ مورد بازرسی از واحدها و اماکن عمومی و خدماتی طی یک هفته گذشته، میزان رعایت این پروتکل بهداشتی حدود ۳۱ درصد ثبت شده است.

رفعتی خاطرنشان کرد: کمترین میزان رعایت این موضوع نیز مربوط به مراکز تفریحی آبی با صفر درصد، مراکز ورزشی ۱۳ درصد و مهدکودک ها با ۲۱ درصد است.

وی گفت: سه هزار و ۷۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شده است که در ۲ هزار و ۵۷۱ واحد معادل ۶۹ درصد بهداشت فردی رعایت شده و ۸۶ درصد واحدها نیز مجهز به تهویه مناسب هوا هستند.

به گفته مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، ۸۳۶ واحد صنفی و خدماتی این استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند ضمن اینکه در این مدت ۳۱ واحد صنفی و خدماتی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل و پلمب شدند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن