Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی امسال پلمب آسانسور در همدان نداشته‌ایم

امسال پلمب آسانسور در همدان نداشته‌ایم

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: طی سال‌جاری پلمب آسانسور در همدان رخ نداده چراکه از سال‌های گذشته به این مسئله توجه شده و در همدان مسائل ایمنی و استاندارد به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش "همدان نیوز"، جعفر امیری‌پریان یک‌شنبه ۲۳ مردادماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد در سال ۹۶ با تغییر نام و مواد قانونی گوناگون دچار تغییرات گسترده و مؤثری شد، اظهار کرد: استاندارد باید تبدیل به مطالبه عمومی شود، آموزش رکن اصلی استاندارد است و اگر مطالبه‌ای برای یادگیری نباشد به طور قطع آموزش هیچ فایده‌ای ندارد.

وی افزود: دانشجویانی که در دانشگاه در این زمینه‌ها تحصیل می‌کنند به دنبال یادگیری و فهم دقیق مطالب نیستند و این موضوع یک معضل است که به عینه مشاهده کرده‌ایم و باید به حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه استاندارد و آموزش‌های آن از سوی مردم و دانشجویان توجه شود تا دست متخلفان بسته شود.

امیری‌پریان با اشاره به اینکه اداره‌کل استاندارد دستگاه اجرایی و مستقل دولتی است و حاکمیتی محسوب می‌شود و قابلیت ورود به تمام مسائل را دارد، تصریح کرد: به تازگی استاندارد به حوزه آموزش و پرورش و حوزه کم‌فروشی‌ها ورود کرده است، کار ما صرفاً نظارت بر آسانسور، مواد غذایی و مواد ساختمانی نیست و فراتر از این حرف‌هاست و به طور کلی کم‌فروشی در هر زمینه‌ای توسط این اداره‌کل رصد خواهد شد و برخورد قضایی و قانونی صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نشان استاندارد باید نشان ایمنی و کیفیت باشد، مطرح کرد: سامانه ۱۵۱۷ سامانه تلفنی مربوط به سازمان استاندارد است و مردم می‌توانند شکایات و یا استعلام‌های خود را از این طریق اخذ کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان مطرح کرد: یکی از اهداف ویژه‌ای که اداره‌کل استاندارد دنبال خواهد کرد حمایت از تولید است و این حمایت می‌تواند تعیین مسیر صحیح و درست حرکت برای تولیدکنندگان باشد؛ با سیاست‌های تشویقی می‌توان تولیدکنندگان را به سمت گرفتن نشان استاندارد جذب کرد تا در حوزه صادرات بتوانند نقش پررنگی ایفا کنند.

وی اضافه کرد: ادارات‌کل استان باید همکاری و مساعدت بیشتری با اداره‌کل استاندارد داشته باشند و در مدت تصدی کادر جدید اداره کمتر شاهد این موضوع بوده‌ایم و در تلاش هستیم با تدوین کمیته‌های جدید با حضور مدیران کل بسیاری از مسائل را حل کنیم.

امیری‌پریان با بیان اینکه "نشان حلال" صرفاً از سوی اداره‌کل استاندارد صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: ۳۰۳ مورد گواهی آسانسور توسط اداره‌کل استاندارد طی سال‌جاری صادر شده است.

وی ادامه داد: طی سال‌جاری پلمب آسانسور در همدان رخ نداده چراکه از سال‌های گذشته به این مسئله توجه شده و در همدان مسائل ایمنی و استاندارد به شدت مورد توجه قرار گرفته است در ضمن ۵۲ جایگاه CNG در همدان وجود دارد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن