Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ادامه نذر خون تا پایان ماه صفر در همدان

ادامه نذر خون تا پایان ماه صفر در همدان

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان گفت: پویش نذر خون تنها معطوف به روزهای عاشورا و تاسوعا نیست بلکه تا پایان ماه صفر در استان ادامه دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، فاطمه یادگاری یادآوری کرد: از سالهای گذشته، عزاداران حسینی اقبال بیشتری به اهدای خون در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی نشان دادند که به منظور پیشگیری از ازدحام، فرهنگ سازی درباره استمرار نذر خون تا پایان ماه صفر صورت گرفت.

وی بیان کرد: این اقدام به منظور پاسخگویی به نیاز بیمارستان های استان همدان به فرآورده های خونی در روزهایی علاوه بر تاسوعا و عاشورا و جلوگیری از ازدحام شلوغی در مراکز انتقال خون انجام شد.

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان اضافه کرد: فراخوان برای اهدای خون از هفته گذشته با آغاز پویش نذر خون صورت گرفت و از شنبه هفته جاری میزان مراجعان به مراکز انتقال خون افزایش یافت.

یادگاری ادامه داد: روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی امسال ۳۵۰ واحد خون در این استان اهدا و از این تعداد، ۱۵۵ واحد از اهدا کنندگان مستمر خونگیری شده است که ۱۹ تن از اهدا کنندگان را بانوان تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به استقبال کم نظیر هم استانی ها از اهدای خون، همدان مشکلی در تامین فرآورده های خونی مورد نیاز ندارد و حتی خون مورد نیاز بیمارستان ها به مدت یک هفته ذخیره شده است.

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان افزود: با توجه به اقبال هم استانی ساعت کاری مراکز انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تا ساعت ۲۰ افزایش و همچنین از توان نیروهای فعال در سایر بخش ها استفاده شده و شمار نیروها تا ۲ برابر افزایش یافت.

یادگاری با بیان اینکه محرم امسال ۲۲۴ واحد خون از همدان به زاهدان ارسال شد اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۳۴۹ نفر در چهار ماه سالجاری خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان اهدای خون در این استان ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: هفت هزار و ۳۱۳ واحد خون توسط اهدا کنندگان مستمر و مابقی توسط افراد دارای سابقه و بار اولی اهدا شده است همچنین ۴۸۴ نفر از اهدا کنندگان زن و مابقی مرد هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن