Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی سیلاب به ۱۲۰ واحد مسکونی استان همدان خسارت زد

سیلاب به ۱۲۰ واحد مسکونی استان همدان خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان گفت: بارندگی و بروز سیلاب مرداد ماه به ۱۲۰ واحد مسکونی در شهرستان های همدان، فامنین و کبودرآهنگ خسارت زد.

به گزارش "همدان نیوز"، علیمردان طالبی بیان کرد: سیلاب به ۳۰ واحد مسکونی خسارت جدی وارد کرد که باید نسبت به بازسازی مجدد این واحدها اقدام شود.

وی اضافه کرد: همچنین به ۴۰ واحد مسکونی هر چند از نظر زیر ساختی خسارت وارد نشده اما به علت ریزش دیوار و سقف، این واحدها نیازمند تعمیر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین ورود سیلاب به داخل منازل موجب از کار افتادن وسایل برقی و از بین رفتن اسباب و اثاثیه موجود در داخل ۵۰ واحد مسکونی شد.

طالبی ادامه داد: تسهیلات بلاعوض و کم بهره به مالکان واحدهای خسارت دیده از سیل توسط دولت پرداخت می شود که مبلغ پرداخت برای منازل تخریبی، تعمیری و معیشتی از سوی دولت تعیین می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر منازل مسکونی به بخش زراعت، دامی و باغی نیز سیلاب هفتم مرداد سال ۱۴۰۱ خسارت های زیادی وارد کرده است افزود: ۳۸۲ واحد دامی بر اثر سیلاب تلف شدند همچنین یک هزار هکتار از اراضی زارعی آسیب دید.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان اضافه کرد: سیلاب چهارهزار و ۸۰ تن محصول شامل گندم، کاه و کلش و یونجه را در استان از بین برد همچنین به ۳۱.۵ هکتار از باغ ها از جمله باغ انگور خسارت وارده شده است.

وی اظهار داشت: ۷۱ هکتار رشته قنات خسارت وارد شده و باید نسبت به لایروبی آن اقدام شود همچنین سیلاب ۱۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۲۰ کیلومتر جاده عشایری را شسته و از بین برده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان اتصریح کرد: طبق برآوردهای اولیه سازمان جهاد کشاورزی این استان، سیلاب اخیر ۱۳۶ میلیارد تومان به بخش زارعی، ۳۴ میلیارد تومان به بخش باغی، هفت میلیارد تومان به قنوات و ۲۰ میلیارد تومان به جاده بین مزارع و عشایری خسارت زده است.

طالبی گفت: سیلاب اخیر سه شهرستان همدان، فامنین و کبودرآهنگ را فرا گرفت که شهرستان فامنین بیشترین خسارت را داشته است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن