Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی توصیه‌های کرونایی برای ایام سوگواری محرم در همدان

توصیه‌های کرونایی برای ایام سوگواری محرم در همدان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان به ارائه توصیه‌های پیشگیری از کرونا در ایام سوگواری محرم‌الحرام خبر داد و گفت: افرادی که دچار علامتی شبیه سرماخوردگی هستند، از حضور در مجالس و مراسم خودداری کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا توقیری اظهار کرد: از عزاداران درخواست داریم برای شرکت در هر نوع مراسم عزاداری حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با شروع ماه محرم استان همدان نیز از منظر وضعیت کرونا شرایط مناسبی ندارد، افزود: لازم است در چنین شرایطی مراسم‌ سوگواری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تصریح کرد: در این ایام باید تلاش کنیم ضمن حفظ شأن و جایگاه ماه محرم سلامتی مردم را در اولویت قرار دهیم؛ چراکه حفظ جان و سلامتی مردم، دغدغه اولیای دین بوده و مقام معظم رهبری هم بارها در این زمینه توصیه‌هایی داشته‌اند.

توقیری ادامه داد: بر همین اساس توصیه می‌شود مراسم عزاداری ترجیحاً در مکان‌های باز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشد؛ فاصله افراد از یکدیگر باید حداقل دو متر باشد، از ماسک به‌صورت درست استفاده شود و زمان عزاداری گروهی از دو ساعت تجاوز نکند؛ همچنین افرادی که دچار علامتی شبیه سرماخوردگی هستند، از حضور در مجالس و مراسم خودداری کنند.

وی بیان کرد: هر علامتی را ابتلا به کرونا فرض کرده و خود را قرنطینه کنند. ترجیحاً از پهن کردن سفره و ایجاد صف برای توزیع غذای نذری و همچنین توزیع نوشیدنی‌ها بپرهیز شود؛ مواد ضدعفونی‌کننده دست در محل‌های ورودی به مراسم قرار داده شود. ناظرين معاونت بهداشتی دانشگاه در این ایام حضور دارند و بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه گفت: در حال حاضر شهرستان‌های رزن، درگزین و کبودرآهنگ در حالت قرمز کرونایی هستند و شهرهای همدان، فامنین نارنجی و شهرستان‌های ملایر، نهاوند، اسدآباد نیز زرد و فقط شهرستان تویسرکان به رنگ آبی قرار دارد./ ایکنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن